Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producatorii adopta strategii de distributie mai eficiente

Producatorii de electronice au inceput sa-si uneasca fortele, asa cum este cazul Philips si TPV, si sa incerce sa-si consolideze structura de distributie si fabricile, pentru optimizarea costurilor din supply chain. Chiar daca timpul de livrare are un pic de suferit, reducerea costurilor intr-o prima faza cu 20% doar din renuntarea la mai multe unitati de productie si de distributie regionala atrage interesul producatorilor.


Lansat la inceputul lui aprilie 2012, TP Vision este un joint-venture intre doua nume importante la nivel european, TPV si Philips. TPV este al treilea producator modial de televizoare si monitoare de calculator si detine 70% din actiunile TP Vision, restul fiind detinute de Philips. Unirea celor doua companii nu a avut in vedere doar reducerea costurilor de distributie, ci si dezvoltarea unor produse si beneficii care sa le asigure o prezenta mai activa pe piata de consum. Cele doua branduri sunt prezente in 93 de tari la nivel mondial, reusind in 2011 sa vanda 7,6 milioane de televizoare, atingand astfel o cifra de afaceri de 2,7 miliarde de euro.
„TP Vision se concentreaza pe dezvoltarea, productia si comercializarea televizoarelor Philips. Prin acest joint-venture, din punct de vedere logistic, am combinat distributia proprie cu cea a produselor Philips, care nu sunt doar televizoare, ci un numar foarte mare de produse, multe de mici dimensiuni“, a explicat Rogier van Zon, director global warehousing&distribution in cadrul TP Vision.

Reproiectarea structurii de distributie, la nivel de analiza
Prima masura a TP Vision pentru eficientizarea activitatii de distributie a constat in reproiectarea depozitelor si a structurii de distributie pentru Europa. „Acest pas a fost realizat la nivel de studiu, pentru a stabili un nou scenariu de distributie la nivel global“, a completat Van Zon.
Din cele 10 depozite detinute, noua erau deja cu produsele Philips. Studiul s-a concentrat pe optimizarea costurilor, dar fara a face rabat la nivelul calitatii, mentinand performanta la un nivel acceptabil. Singurul aspect supus discutiilor in cazul restrangerii retelei de distributie a fost termenul de livrare, insa increderea oferita noului sistem de livrare este un factor critic. „Daca un client a setat un termen de livrare care a fost acceptat, indiferent de situatie, produsul trebuie sa fie in acel punct la momentul stabilit“, a punctat Rogier van Zon.
Inainte de lansarea proiectului existau sase locatii de productie, din care doar una era detinuta de TP Vision, productia din celelalte cinci locatii fiind externalizata. Produsele erau distribuite la nivel european din 10 centre de distributie, unde erau mentinute stocuri. Compania mai avea inca un centru la Dubai, in apropiere de zona europeana.
Densitatea mare a centrelor de distributie permitea livrarea produselor in 48 de ore pentru 88% din comenzi.

Articole similare

Ad