Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schimb de generatii la varf, planuri macar la fel de ambitioase

Cu ocazia traditionalei conferinte FM Romania de la final de an, noutatea pe care s-a pus accentul a fost preluarea, de catre Jean-Christophe Machet, a functiei de CEO, dupa ce din 2002 – cand a avut loc predarea stafetei conducerii de catre fondatorii ei celei de-a doua generatii – a facut parte din Consiliul Director si a fost co-presedinte. Cele doua momente sunt atat de importante deoarece primul sef al companiei, care a transformat FM dintr-o firma regionala intr-una nationala si apoi internationala, a dorit sa-i asigure continuitatea prin pregatirea unei noi generatii, pentru a-i afirma durabilitatea si a-i garanta independenta.

Tot cu aceasta ocazie au fost anuntate insa si implementarea unei noi generatii de WMS, inaugurarea celei de-a treia celule de la Dudestii Noi, in noiembrie 2012, si tintele pentru urmatorii 10 ani, atat la nivel de grup, cat si pentru Romania.

Reamintim ca firma a fost fondata in 1967 de fratii Claude si Edmond Faure si de Jean-Marie Machet, sub numele Faure&Machet, si se ocupa de transport de cherestea in regiunea Moselle din estul Frantei, dupa care a trecut la transport de marfuri generale si la transporturi speciale, pentru centrale nucleare. In 1982 oferta de servicii a fost extinsa la logistica, prin preluarea distributiei in Europa a holdingului american Mars, iar in 1998 numele a fost schimbat in FM Logistic. In ciuda dezvoltarii activitatii si extinderii in afara granitelor tarii, compania a continuat sa fie condusa de familiile fondatorilor, asa cum se intampla si acum.
Dar, pentru ca in lume sunt numeroase exemple care arata ca, atunci cand antreprenorul care a asigurat dezvoltarea unei firme nu si-a pregatit succesiunea, in urma lui au ramas doar branduri preluate si controlate de multinationale, cei trei intemeietori ai FM au decis sa investeasca in urmasii lor. Transferul a durat aproape 10 ani, iar noua conducere are si ea planuri foarte ambitioase: sa ajunga la o cifra de afaceri de doua miliarde de euro in urmatorul deceniu, atat prin consolidarea activitatii de baza, cat si prin dezvoltarea altora noi.
Compania nu a inregistrat niciodata pierderi, dimpotriva, a avut un ritm de dezvoltare constant de 12% pe an, ajungand la o cifra de afaceri de 259 de milioane de euro in 2000, 526 de milioane de euro in 2006, 639 de milioane de euro in 2009 si 807 milioane de euro in 2011. Iar pentru 2012 (anul fiscal se incheie in martie 2013) se estimeaza 851 de milioane de euro. 57% din valoarea totala provine din depozitare si manipulare, 29% din transport, 3% din vamuire si managementul supply chain-ului si 11% din co-packing si co-manufacturing. Iar in ceea ce priveste sectoarele in care este implicat FM Logistic, 33% din cifra de afaceri provine din industria alimentara, 26% din retail, 17% din produse de ingrijire personala si a casei, 9% de pe segmentul industrial si al electronicelor, 9% din cosmetice si produse de lux si 6% din sanatate.

Articole similare

Ad