Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Combilift si-a prezentat noile solutii inovatoare

Luna trecuta, Combilift a lansat la fabrica sa din Irlanda inca doua produse revolutionare. In fata jurnalistilor din peste 30 de tari din intreaga lume a dansat la propriu cel mai mare utilaj Combilift construit pana in prezent, modelul C25.000 de 32 t, impreuna cu solutia Combilift Straddle Carrier, care ajuta la descarcarea containerelor de pe camion in maximum trei minute. Utilajele au fost construite la cererea clientilor care aveau nevoie de produse specifice pentru aceste aplicatii, neacoperite pana in prezent la o asemenea eficienta.
 

Combilift Ltd a invitat luna trecuta jurnalisti din 30 tari la unitatea sa de productie de la Monaghan (Irlanda), unde se afla si sediul central al companiei, pentru lansarea a doua produse, care s-au adaugat la gama extinsa de solutii de manipulare cu tractiune integrala oferite de compania irlandeza.
Este vorba de cel mai mare utilaj Combilift cu tractiune integrala construit pana acum, modelul C25.000, cu o capacitate de 25 t, circa 5×5 m, greutate de 32 t si motor John Deere de 127 kW. Lui i s-a alaturat Combilift Straddle Carrier, un concept nou de echipament care ofera o solutie eficienta in transport, distributie, expeditie si in operatiunile de shipping.
De la infiintarea sa in 1998, Combilift a reinvestit constant circa 10% din cifra de afaceri anuala in cercetare si dezvoltare, fapt care i-a permis sa fie in prima linie a inovatiei in sectorul echipamentelor de manipulare.
Cel putin un model nou a fost introdus pe piata in fiecare an de la lansarea C4000 cu tractiune integrala, iar pana acum Combilift a produs peste 11.000 de utilaje care s-au vandut in mai mult de 50 de tari. Asa ca, desi afacerea s-a vrut initial una locala, pentru a oferi un produs de nisa, acum este recunoscuta ca un brand global.
„Daca nu investeam foarte mult in cercetare si dezvoltare ar fi fost foarte greu pentru noi sa concuram cu producatorii japonezi sau chinezi“, a spus Martin McVicar, managing director Combilift. De altfel, desi cei mai multi producatori mari se gandesc sa intre pe piata chineza fie pentru a folosi mana de lucru si materiile prime mai ieftine de acolo, fie pentru a penetra aceasta piata imensa cu produse locale, adaptate, reprezentantii companiei spun ca nu doresc ca echipamentele lor sa ajunga acolo, nici vandute la vreun client, de teama ca pot fi copiate.                                            
 Cu exceptia Chinei, produsele Combilift se vand acum in toata lumea, dar cea mai mare piata pentru producatorul irlandez este America de Nord.

Tinerii aduc valoare adaugata
Secretul solutiilor inovatoare sta, in opinia reprezentantilor Combilift, in primul rand in oamenii care lucreaza in companie, cei mai multi angajati fiind foarte tineri. O echipa de ingineri proiecteaza pe calculator fiecare parte a utilajelor. Tot aici se face calculul matematic al otelului necesar pentru fiecare tip de utilaj in parte.
Fabrica detine si un depozit de piese de schimb, iar comenzile facute pana la ora 14:00 sunt livrate in aceeasi zi, in functie de destinatie.
Dar daca piesa ceruta nu se afla in depozit, atunci comanda este facuta la producator, care o trimite direct la client. Alte depozite de piese ale companiei se afla in America si Spania.
Multe dintre piesele din otel folosite in productie sunt aduse din Anglia si Irlanda.
Pentru utilajele mari se folosesc bucati de otel foarte groase, rezistente. Si, deoarece exista o varietate foarte mare de utilaje, aici sunt stocate multe tipuri de componente din otel pentru productie.
Dupa ce ies din productie, echipamentele sunt testate din punct de vedere al rezistentei si stabilitatii, ultima pe un plan inclinat.

C25.000, cel mai mare stivuitor Combilift
Dezvoltarea din industriile de productie, constructie sau de prelucrare a lemnului a determinat companiile sa caute metode mai sigure si mai eficiente de manipulare a incarcaturilor mari, fie ca sunt materii prime sau produse finite.
Combilift a raspuns cerintelor clientilor prin cresterea constanta a dimensiunilor si capacitatii de ridicare a seriei sale de la dezvoltarea primului model C4.000.
Dupa introducerea utilajelor de 6,8 si 10 t, compania a lansat modelul de 14 t in 2007, iar acum a venit cu C25.000, cu capacitate de 25 t. Modelul seamana cu un Combilift standard, evident, la o scara mai mare, dar implicatiile pentru proiectarea si construirea unui stivuitor aproape de doua ori mai mare decat orice model existent de pe piata a necesitat solutii inovatoare de inginerie si productie.
Motorul diesel Kubota standard la seria Combilift nu a oferit puterea necesara pentru un model de asemenea dimensiuni, iar dupa o analiza atenta a ofertei de pe piata s-a optat pentru un John Deere. „Am ales motorul John Deere 6068 HF nu numai pentru puterea sa ridicata (170 CP), ci si pentru ca acesta este si cel mai silentios si ecologic de pe piata.“
O problema a constituit-o si inaltimea platformei. Dimensiunile celor trei roti simple necesare pentru o masina cu aceasta greutate ar fi facut ca inaltimea platformei sa fie neutilizabila, dar prin folosirea anvelopelor duble platforma a putut fi pastrata la 1.150 mm. „Platforma este cea mai importanta pentru client, asa ca pentru a o pastra la o inaltime cat mai mica am optat pentru doua roti mici in loc de una singura. De asemenea, am dezvoltat o directie hidrostatica, astfel ca toate rotile se pot misca.“
Pozitionarea bratelor hidraulice a fost, de asemenea, incorporata in caracteristicile standard, fapt ce ajuta operatorii carora le-ar fi fost aproape imposibil sa schimbe manual bratele grele.
Unitatea de asamblare din Monaghan nu era suficient de mare pentru a se putea face acolo asamblarea pieselor, asa ca elementele din otel au fost tratate inainte pe sectiuni.

Descarcarea unui container in trei minute
Utilajul Combilift Straddle Carrier a fost dezvoltat ca o solutie de manipulare a containerelor flexibila si eficienta pentru companiile de distributie, transport si navigatie.
 Acesta face ca incarcarea unui container pe vehicul sa dureze doar trei minute. Solutia este mai economica decat cele existente pe piata si ofera independenta completa la mutarea containerelor sau a altor produse de dimensiuni similare. Reprezentantii companiei spun ca investitia intr-un asemenea utilaj se poate recupera foarte rapid, chiar si atunci cand sunt manipulate sase containere/saptamana.
Varianta standard a Combilift Straddle Carrier este un model pe trei roti, dar este disponibila si optiunea cu patru roti. Utilajul are stabilitate maxima, fiind cu toate trei rotile in contact permanent cu solul, chiar si pe teren accidentat, fara a fi nevoie de suspensii, ceea ce face ca productia lui sa fie mai ieftina, economie ce se transmite utilizatorului final. Desi aparent acest model este diferit de cele cu tractiune integrala fabricate de Combilift, multe caracteristici sunt comune, cum sunt, de exemplu, transmisia hidrostatica si directia hidraulica. Abordarea permite retelei existente Combilift din intreaga lume sa sustina produsul si pe partea de mentenanta sau reparatii. Utilajul are o capacitate de 35 t, este potrivit pentru manipularea tuturor containerelor standard ISO, dispune de doua roti hidrostatice si de directie hidraulica sincronizata, iar motorul este disponibil si in varianta diesel. Cabina joasa a operatorului ii ofera acestuia o vizibilitate la 360o. In plus, exista optiunea ca utilajul sa poata incarca doua containere suprapuse.
C25.000 si Combilift Straddle Carrier vor fi foarte bine primite pe piata din Romania, gratie pretului competitiv al acestora, este de parere Wilhelm Molitor, director Wylze Logistik, firma care comercializeaza la noi utilajele Combilift.
„Pentru echipamentele de manipulat containere avem cele mai bune preturi de pe piata. Clientii vizati sunt comerciantii de otel si terminalele de containere si deja am avut discutii pentru echipamentul de 25 t.“ Fiind utilaje de mari dimensiuni, volumele comercializate nu sunt niciodata mari. In plus, fiind produse ce pot fi configurate in numeroase variante, in functie de particularitatile aplicatiei pentru care vor fi folosite, nu se poate vorbi de o versiune standard, care sa poata fi prezentata eventual ca demo. Timpul de livrare este insa un avantaj important, potrivit importatorului, mai ales ca vorbim de big truck-uri. Astfel, ambele modele nou lansate sunt disponibile in termen de 14-16 saptamani din momentul primirii comenzii ferme, in functie de configuratie.
In Romania, cel mai bine vandut echipament Combilift este stivuitorul de cinci tone, C5000XL.

Articole similare

Ad