Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Regulile jocului sunt facute de retaileri

Unul dintre cele mai controversate subiecte abordate in cadrul conferintei „IFS – Productie, Logistica, Importuri” s-a referit la principalele cerinte ale standardelor IFS din punct de vedere al comerciantilor, bazate pe identificarea unor metode eficiente si sigure de selectare a furnizorilor potriviti, in special pentru produsele de tip private label. Si, chiar daca exista si alternative pe piata internationala, majoritatea retailerilor mari din Romania se ghideaza exclusiv dupa standardul IFS – creat tot de retaileri – impunandu-le partenerilor cerinte stricte care adesea ingreuneaza cu mult, si in mod costisitor, selectia furnizorilor.
 

Exista tari care accepta din partea retailerilor o independenta in ceea ce priveste alegerea standardului de selectie a partenerilor. „Nu putem sa impunem existenta unui singur standard pentru toate produsele si companiile din Japonia, Canada sau Europa, desi ar fi cea mai buna solutie. Dar noi, care lucram in acest domeniu, stim ca nu este posibil. Practic, initiativa globala pentru siguranta produselor alimentare are obiectivul sa ajute la implementarea unei politici de siguranta alimentelor la nivel international, indiferent de standard”, a punctat in cadrul unei mese rotunde Marek Marzec, business development consultant IFS Central Eastern Europe Office, completand: „in Taiwan puteti sa gasiti clienti pentru produsul pe care il comercializati, insa este posibil ca aceasta tara sa nu fi auzit de IFS. De asemenea, in Europa achizitionam multe produse din China si nu este realist sa cerem certificate pentru produse. Insa le putem spune potentialilor furnizori ca trebuie sa aiba un anumit sistem care sa faciliteze un control al sigurantei.”
De asemenea, retailerul englez Tesco, care in urma cu cativa ani era cel mai mare comerciant din Europa, nu aplica IFS, desi este un standard conceput in Anglia. „Tesco si-a conceput propriul standard. Desi este neplacut pentru producator, acesta s-a vazut nevoit sa accepte situatia”, a mai spus Marek Marzec, recomandandu-le retailerilor sa fie transparenti si deschisi cu potentialii clienti, indiferent ca este vorba de producatori sau de consumatorul final. „Trebuie sa aveti suficiente cunostinte ca sa stiti cum functioneaza lucrurile si apoi sa transmiteti informatiile mai departe catre consumatorul final caruia ii va apartine decizia”, a mai spus acesta.

Este necesara o responsabilizare a managementului, dar si a angajatilor
Dana Negulici, sef departament Asigurarea Calitatii Metro Cash&Carry, a explicat ca grupul pe care il reprezinta are o serie intreaga de cerinte si de proceduri, una dintre acestea referindu-se la furnizorii de produse marca proprie, care trebuie sa fie certificati IFS. „Cerintele noastre sunt si cerintele standardului, iar acestea nu sunt negociabile: un management responsabil, orientarea catre client, definirea produsului, specificatii si retete ale produsului si dezvoltarea de produs”, a punctat Dana Negulici, completata de Florin Capatana, …

Articole similare

Ad