Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul fluvial fluidizeaza traficul rutier

Vremurile in care se putea afirma fara probleme ca navigat ia interioara este mijlocul de transport indicat doar pentru marfurile vrac au trecut de mult.
Caile navigabile interioare sunt capabile acum sa suporte transportul de piese grele fara costuri aditionale, chiar daca nu au fost eliminate toate blocajele. Restrictii sunt mai putine decat pe caile rutiere – ele sunt legate doar de inaltimea podurilor si adancimea apei – iar normele europene prevad oricum ca podurile sa ajunga la inaltimea de 9,10 m, deci se va elimina si acest inconvenient in cativa ani.
 

Transportul fluvial al masinilor noi se face de mai bine de un sfert de secol. In 1983 a fost semnat primul contract intre Ford si un joint-venture intre operatorul de transport fluvial olandez Interrijn si transportatorul de automobile german E.H. Harms. Interrijn are si acum cinci transportoare pentru automobile si patru bacuri pentru pasageri si realizeaza curse regulate intre Cologne si Anvers/Flessingue cu modele Ford si pe directia Cologne cu Opel.
Unul dintre principalele avantaje ale folosirii transportoarelor consta in volumele importante care pot fi imbarcate la bord, deci mult mai putine masini sunt stocate la uzina. Dat fiind faptul ca o unitate de transport fluvial reprezinta echivalentul a 50 de camioane, transportul fluvial este o alternativa ecologica pentru constructorii de automobile. Transportoarele de masini ale Interrijn au o capacitate de 500 de unitati, iar bacurile pot transporta de la 250 la 400 de masini.
Tot pentru Ford lucra si compania belgiana Cobelfret, care a comandat in 2003 trei transportoare identice pentru transportul masinilor. Acestea erau folosite initial pentru a duce masinile de la uzina catre Genk, dar traseul a devenit nerentabil din cauza ca Ford Transit nu se mai asambla acolo. In prezent, ele sunt in principal utilizate intre Zeebrugge, Anvers si Rotterdam, pentru transbordarea marfurilor de pe cargoboturile maritime, si transporta regulat si autovehicule Opel intre Rin si Zeebrugge.
Transportoarele au cate cinci punti si pot incarca pana la 430 de masini mari, iar pe puntea superioara incap si semiremorci si camioane.
Principalele avantaje ale navigatiei pe fluviile interioare sunt protectia mediului, dar si durata mare de viataa navelor, care poate ajunge si la 30-40 de ani.
Totusi, din cauza crizei economice si a preferintei pentru transportul rutier, aceasta solutie este utilizata sub potential.

Articole similare

Ad