Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

H.Essers trece la nivelul urmator: depozite proprii de peste 60.000 mp

Anul trecut H.Essers Romania a semnat mai multe contracte pe partea de logistica, astfel ca depozitele ocupate in Bucuresti, in cadrul Prologis Logistik Park sunt arhipline, belgienii incepand deja sa caute o solutie de extindere. Nu este exclusa achizitionarea unui teren si inceperea dezvoltarii pe cont propriu a unui centru de logistica de circa 60.000 m2, dupa modelul de la Oradea, unde suprafata proprie de depozitare a ajuns la 40.000 m2.
 

H. Essers este o firma de familie, care detine aproape 600.000 m2 de depozitare in intreaga Europa. „Pentru noi prioritatea a fost sa construim o organizatie, sa punem afacerea pe picioare si sa castigam increderea clientilor.
Acum este momentul sa ne construim si la Bucuresti propriile spatii de depozitare, dupa modelul belgian, unde detinem aproape 60.000 m2, partial ambiental, partial cu temperatura controlata. La ora actuala, in apropierea Bucurestiului nu exista un astfel de spatiu, insa investigam toate posibilitatile, de la a cumpara un teren, la construirea si chiar cumpararea unei cladiri gata construite”, a declarat Marc Paulissen, Country Manager H. Essers Romania.
Belgienii vizeaza extinderea si catre alte orase din tara: Ploiesti, Brasov si Sibiu. H. Essers detine cinci puncte de cross-docking in intreaga tara, suficiente, in opinia lui Marc Paulissen, chiar si in conditiile unei cresteri a volumelor si a infrastructurii rutiere precare. „Altminteri, si 2-3 ar fi fost suficiente. Starea infrastructurii din Romania ne-a obligat sa avem cinci puncte de cross-docking, din care trei functioneaza si ca depozite pentru distributie regionala.” De anul trecut, H. Essers e prezent si la Constanta, o regiune „sensibila”. „Vrem sa demaram o activitate de transport containerizat, iar pentru controlul zonei portuare vom construi un depozit sau il vom inchiria”.

Eficienta continua
Criza nu s-a simtit in depozitele H. Essers. „Poate doar la perioada de rotatie a stocurilor la FMCG, care a crescut de la o luna la o luna si jumatate. Am cautat, insa, sa oferim mai multe activitati logistice, pentru a ne face serviciile mai atractive si a compensa rotatia mai mica a stocurilor. Avem o crestere de 10% a cifrei de afaceri din operatiuni de logistica, acoperite de o echipa de 60 de oameni”, a precizat Paulissen.
Cifra de afaceri nu a fost influentata de evolutia cursului valutar, tarifele fiind fixate in lei pentru majoritatea clientilor.
Grupul belgian nu a redus salariile si nici numarul angajatilor, care, dimpotriva, a crescut cu 70 de persoane. In schimb, „am lucrat mai eficient, am analizat situatia din depozit si traseele operatorilor de pe stivuitoare. Gratie propriului WMS, putem analiza traseul fiecarui operator, incercand sa eficientizam activitatea acolo unde se poate. In timpul discutiilor periodice cu angajatii, am remarcat ca in Romania, cantitatea de marfa de pe palet se numara pachet cu pachet, nu pe randuri, ceea ce, evident, ia mai mult timp. Eticheta codului de bare indica numarul unitatilor de pe fiecare rand, iar prin inmultire se afla imediat cantitatea, nu e nevoie sa numeri pachetele unul cate unul. La incarcare avem paleti cu diferite tipuri de marfa, iar paletii trebuie etichetati vizibil pentru a putea fi identificati mai usor. Astfel, cu mijloace simple am crescut viteza si precizia in verificarea marfurilor”, explica Marc Paulissen.
„Si costurile din logistica sunt diferite acum. Preturile de achizitie a echipamentelor s-au mai micsorat, iar prin introducerea unui al doilea schimb, creste timpul de utilizare zilnica de la 8 ore la 16, iar costul pe zi cu echipamentul scade cu 50%. Astfel, am incercat sa utilizam mai eficient echipamentele si am dat fiecarui operator un stivuitor in grija, pentru a simplifica operatiunile de intretinere”.
Performanta este masurata saptamanal. H. Essers realizeaza toate tipurile de operatiuni care se desfasoara in mod normal intr-un depozit, inclusiv promotiile din magazine. Compania detine cinci echipamente de impachetat. Patru ar fi fost suficiente, insa in decembrie au avut o experienta neplacuta cand unul dintre echipamente s-a defectat, iar motorul putea fi livrat abia in trei saptamani, prea tarziu pentru a mai apuca sa livreze toate promotiile asteptate in magazine in decembrie. Astfel, compania a fost nevoita sa-si externalizeze activitatea, insa pentru a nu risca sa piarda controlul asupra marfurilor, dintr-un motiv similar, a mai cumparat un astfel de echipament.
„In astfel de situatii poti extinde programul de lucru prin plata de ore suplimentare, insa am observat ca in ultimele ore ale programului eficienta scade din cauza oboselii si a lipsei de concentrare. Asa ca am revenit la programul normal de 8 ore si am suplimentat o tura pentru a fi mai eficienti. Am experimentat si leasingul de personal, cu rezultate foarte bune, lucrand periodic cu aceiasi oameni”, a mai spus Marc Paulissen.    

Articole similare

Ad