Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Baza solida pentru o dezvoltare rapida

La sfarsitul lui 2011, Danone PDPA si ND Logistics Romania au luat hotararea de a infiinta o companie noua care sa activeze pe piata de logistica a marfurilor la temperatura controlata, luand nastere astfel o asociere de tip joint-venture, NDL Frigo Logistics. La circa un an si jumatate de la infiintare compania este deja puternica pe segmentul lactatelor cu principalul client, Danone, si la legume-fructe, cu parteneri cum sunt Selgros sau Cora, pe baza experientei acumulate in activitatea de fructe si legume pentru Carrefour in ND Logistics Romania, si carne proaspata si procesata.
 

Asocierea dintre ND Logistics Romania si Danone PDPA va urma exemplul deja de mare succes din Spania, unde Norbert Dentressangle a format un joint venture cu Danone Spania si a rezultat Salvesen Logistica, care dupa 15 ani de activitate a ajuns cea mai mare companie de logistica in temperatura controlata din Spania.
NDL Frigo Logistics beneficiaza astfel de instrumentele si expertiza celor doua companii si are o retea foarte extinsa, livrarea catre cele 15.000 de puncte fiind posibila in 24 de ore. Magazinele au fost impartite pe categorii, in functie de numarul de livrari, de la una la trei pe saptamana, dar pentru unii clienti se poate ajunge si la cinci livrari pe saptamana.
Noua companie a implementat procesele logistice si de transport, instrumentele IT, WMS si TMS cu suportul grupului Norbert Dentressangle.
„A fost un proces lung, o schimbare mare pentru toata lumea. A trebuit sa recrutam personal, sa il pregatim, au fost multe de facut, abia acum toata organizatia a fost pusa la punct, la fel si partea IT, si suntem pregatiti sa actionam puternic pe piata. Avem spatiu suficient si toate instrumentele necesare pentru dezvoltarea afacerii in Romania. Producatorii incep sa se gandeasca la externalizarea depozitarii si distributiei deoarece volumele au scazut si ei trebuie sa isi indrepte atentia in principal spre productie si vanzari. Inca sunt multi jucatori care nu au in vedere externalizarea, chiar daca au costuri fixe mari, iar volumele variaza foarte mult. Acestia trebuie sa inteleaga ca externalizand pot obtine costuri variabile, sincronizate cu volumele. Retailerii deja si-au externalizat aceste activitati in mare parte, asa ca am aparut pe piata la momentul oportun. 2012 a fost un an care ne-a dat curaj, in timpul caruia ne-am dezvoltat foarte mult, am demarat multe proiecte, pe retail sau in relatia cu producatorii. Pentru acest an avem obiective foarte ambitioase, insa cel mai probabil va fi un an dificil“, considera Jean-Claude Bernaben, manager general NDL Frigo Logistics.

Nume importante, chiar de la inceput
Danone a fost primul client al NDL Frigo Logistics, dar in timp portofoliul a crescut, astfel ca in prezent cuprinde peste 20 de clienti, care reprezinta circa 20% din cifra de afaceri si volume. „Strategia este ca in urmatorii trei ani restul clientilor, in afara de Danone, sa reprezinte 50% din activitatea noastra.

Articole similare

Ad