Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inovatie in detrimentul cresterii cu orice pret a volumelor

2012 s-a incheiat cu un regres evident pentru CEVA Logistics SRL, care si-a redus cifra de afaceri cu 2,8 milioane de euro si a avut o pierdere financiara de 400.000 de euro. Aceasta nu a fost atat de dura, daca luam in considerare ca in 2012 CEVA a pierdut Nokia, cel mai important client al companiei, care asigura jumatate din veniturile sale in Romania pana in 2011.
 

Dupa restructurarea companiei si inchiderea filialei din Jucu, CEVA a reusit refacerea portofoliului de clienti si optimizarea costurilor prin renegocierea contractelor cu proprietarii de depozite sau chiar mutarea in alte spatii de logistica, astfel ca 2013 promite sa fie cel putin la fel de bun ca 2011. Si, chiar daca alti operatori 3pl s-au orientat si catre servicii de transport pentru a-si creste profitabilitatea, CEVA ramane consecventa specializarii logistice si filosofiei de a nu avea active proprii, preferand sa lucreze cu un portofoliu mai mic de clienti, dar care sa aprecieze inovatia solutiilor implementate de companie pentru imbunatatirea continua a performantelor.

Potrivit lui Cristian Ofiteru, Country Manager CEVA Logistics SRL, in perioada de varf, la Cluj lucrau 450 de oameni numai pentru proiectul Nokia. „Sigur ca inchiderea fabricii ne-a afectat profund, mai ales ca ponderea Nokia in activitatea noastra era aproape de jumatate. In plus, si altor clienti le-au mai scazut volumele, ca urmare a contractiei pietei. Dar conditiile comerciale au fost agreate impreuna dupa inchiderea fabricii de la Jucu. Ne-am strans mana si am ramas in continuare parteneri. A fost o decizie de business si am actionat ca atare.”
Cristian Ofiteru sustine ca nici macar decizia de reorganizare a companiei dupa inchiderea fabricii Nokia nu a fost una dificila, deoarece „mereu am cautat sa ne dezvoltam. Toate deciziile au fost luate in directia cresterii. In general, imi doresc sa cred ca asa ne vede si piata: suntem o companie flexibila si agila care se adapteaza foarte rapid la modificarile din piata.”
Si, deoarece contractele cu depozitele pe termen lung sunt o piatra legata de picior, CEVA Logistics SRL a facut eforturi de renegociere a chiriilor, iar acolo unde nu s-a reusit (Bucuresti, spre exemplu), compania s-a reorientat catre alte spatii. Per total, costurile cu chiria s-au injumatatit fata de 2011-2012. In prezent compania opereaza in Romania o suprafata totala de 53.000 m2 in Bucuresti, Slatina, Pitesti si Ploiesti.
In prima jumatate a anului trecut, CEVA a luat decizia strategica de a deschide biroul de freight in Romania. Aceasta decizie i-a permis sa se restructureze rapid dupa pierderea contractului cu Nokia, fara prea multe probleme.
„Atunci cand am deschis divizia de freight am decis sa luam oameni din contract logistics, fara experienta in freight. Primele sase luni au fost ca orice start-up, cu singura diferenta ca a trebuit sa fim operationali 100% in sase luni de la inceperea proiectului. A fost nevoie de timp pentru implementarea noilor procese si cerinte, familiariz

Articole similare

Ad