Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romanii, mai rezistenti decat alti transportatori

Rezultatele pe anul trecut ale grupului Geodis Calberson in Romania au crescut, cifra de afaceri fiind mai mare cu peste doua milioane de euro fata de 2011, ambele firme din grup, Giraud si Calberson, sunt in crestere si, asa cum estimeaza directorul general Pierre Kosc, tendinta se va prelungi si anul acesta, si cel viitor. Aceasta dezvoltare a fost dictata de atragerea de clienti noi, pentru logistica, dar mai ales pentru transport, activitate pentru care grupul si-a marit flota cu 50 de camioane, alte 50 urmand sa fie livrate in ianuarie.
 

In opinia lui Pierre Kosc, „cei care aveau probleme din cauza crizei ori au disparut, ori si-au redus atat de mult activitatea incat sunt nesemnificativi. Criza a facut curatenie pe piata, noi nu mai avem clienti cu probleme, iar acesta este un avantaj, avem clienti cu o activitate sanatoasa si prefer sa nu lucrez deloc decat sa am clienti care nu ne platesc. Marjele s-au redus atat de mult pe piata de transporturi si logistica, incat nu mai e loc de greseli. Ele sunt mai mari pe segmente de nisa, dar in transport, depozitare si logistica sunt foarte mici.“
O categorie de transport specializat cuprinsa in portofoliul grupului este cel feroviar, existand mai multe trenuri complete pe saptamana cu piese auto catre Moscova. Activitatea grupului in Romania cuprinde transport national si international, distributie cu camioane proprii pentru bauturi carbogazoase, de exemplu, logistica, expeditii si comisionariat vamal.

Transportatorii romani, „greu de ucis“
Si Pierre Kosc se astepta ca piata de transport sa fie mai tensionata anul acesta: au disparut foarte multe camioane, dar si volumele s-au diminuat, astfel ca piata nu duce mare lipsa de vehicule. „Cred ca transportatorii incearca sa reziste cat mai mult si de asta inca mai sunt camioane. Noi am fost avantajati deoarece facem parte dintr-un grup, avem sinergii intre companii, ne ajutam reciproc. Probleme mari au avut transportatorii locali, care nu sunt sprijiniti“, este de parere Kosc, care crede ca „pentru transportatorii romani nu exista «fundul sacului», sunt inventivi si gasesc mereu solutii.“

Investitii pentru cresterea productivitatii
In afara de automotive, Geodis Calberson lucreaza foarte mult pentru segmentul de retail, dar doar pe ambiental, produse alimentare si nealimentare. Depozitul inchiriat de langa Bucuresti are o suprafata de peste 40.000 m2 si in viitor capacitatea ar putea sa creasca, deoarece exista deja discutii cu potentiali clienti. Oricum, la inceputul anului viitor acest depozit va fi plin aproape in totalitate.
Inchirierea va fi in continuare solutia pentru dezvoltare, deoarece, asa cum a aratat Pierre Kosc, „nu dorim sa avem depozite proprii din cauza ca piata este atat de fluctuanta, nevoile clientilor se schimba atat de repede, incat inchirierea de spatii este cea mai buna solutie, aduce un plus de flexibilitate. Investitiile in logistica sunt mai complicate deoarece sunt bazate strict pe volume noi sau mai mari, sau …

Articole similare

Ad