Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Focus pe mai multe linii de business

Dupa o perioada mai dificila, a carei principala cauza a reprezentat-o criza economica, grupul de firme OTZ s-a reinventat, s-a reorganizat si abordeaza cu incredere piata de transport si logistica. Avand alaturi clientii traditionali, pe care i-a pastrat in tot acest timp, compania abordeaza cu prudenta directii diferite de business, urmarind un profit echilibrat si sustenabil.

In urma mai multor schimbari, atat din punct de vedere al strategiei, cat si la nivel de actionariat, OTZ s-a reinventat si abordeaza piata de transport si logistica avand o viziune noua.
 

La inceput, planul de afaceri a fost realizat pe regiuni. In prezent, activitatea se deruleaza prin trei companii, specializate pe etape de supply chain: una de logistica, avand competentele si resursele specifice, una de distributie si transport si una 4PL, de coordonare, avand in componenta departamente de resurse umane, IT, strategie, vanzari si marketing. De la o abordare regionala s-a trecut practic la una structurala, ingloband toate celelalte companii, dintre care unele au fost, la un moment dat, inchise, iar altele functioneaza si astazi. In grupul de actionari au fost in trecut si terti, respectiv distribuitori locali, de la care OTZ a incercat sa preia competenta distributiei in zona. Strategia acum s-a schimbat: OTZ Central se ocupa de management (4PL), caruia i se alatura companiile de logistica (OTZ Logistics) si de transport (WHS, care inlocuieste OTZ Spedition).
Dupa 2008-2009 au fost mai multe dificultati in zona de logistica, iar clientii au diminuat stocurile. Acum, activitatea s-a echilibrat si genereaza o crestere sanatoasa, care sa asigure profit, atat pe termen scurt, cat si lung. Toate contractele sunt derulate prin OTZ Central, restul companiilor din grup reprezentand centre de cost.
2012 a fost un an dificil, in care, pentru a acoperi iarna foarte grea, s-a muncit mult si din acest punct de vedere cifrele sunt multumitoare, considera Daniel Scaesteanu, director general OTZ. „In 2013 se simte o oarecare dezghetare a pietei, datorata, pe de-o parte, unui management mai bun al costurilor si al ajustarilor business-ului, precum si cresterii volumelor tranzactionate si a numarului de clienti, pe de alta.“
OTZ s-a extins si in zona Bacau, unde a deschis un depozit de 4.500 m2 si a amenajat si spatiu necesar pentru cross-docking. „Unul dintre principiile de baza ale OTZ este de investire continua in dezvoltarea companiei. Acest lucru s-a intamplat si in 2012, cand am decis sa reinvestim profitul operational. Astfel am inregistrat o marja a profitului mai mica pe termen scurt, dar am asigurat bazele cresterii viitoare”, a precizat Daniel Scaesteanu.

Abordare strategica, parteneriat pe termen lung
Strategia OTZ este de a incepe cu fiecare client cu un segment mai mic de activitate, de la care se dezvolta atat volumele, cat si tipurile de operatiuni. Marja de profit nu este criteriul esential in momentul in care se decide colaborarea cu un client nou, intrucat …

Articole similare

Ad