Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Statul trebuie sa sprijine eficient industria aviatica

„Ziua Aviatiei in Europa de Est“ a fost aniversata anul trecut la Bucuresti, in cadrul conferintei „Cautand dincolo de provocari – Viitorul este Inovatia“, organizata de Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA). In acest context, reprezentantii companiilor aeriene, ai furnizorilor de servicii de navigatie aeriana, ai organizatiilor regionale, aeroporturilor, agentiilor guvernamentale, ai furnizorilor de sisteme de distributie globala, companiilor turistice si agentilor de turism din regiune, prezenti la eveniment, au subliniat ca o crestere de 10 ori a securitatii, o reducere de 10% a impactului asupra mediului si reducerea costurilor cu 5% ar fi imbunatatirile minime necesare sistemului european de aviatie.
 

Insa nu trebuie pierdut din vedere nici dezideratul de a realiza un spatiu aerian unic, guvernele fiind chemate sa sprijine acest proiect si sa se implice mai activ in sustinerea, printr-un cadru legislativ corespunzator, nu numai a companiilor nationale in care banii publici acopereau inainte de liberalizare pierderile si ineficienta, ci si a celorlalti transportatori.

Potrivit prognozelor publicate de IATA la mijlocul anului trecut, in 2013 companiile aeriene din intreaga lume trebuiau sa inregistreze un profit cumulat de 12,7 miliarde de dolari, in crestere fata de cele 7,6 miliarde de dolari raportate in 2012. Iar daca aceasta prognoza se va confirma, 2013 ar urma sa fie al treilea cel mai bun an pentru industria aeriana din 2001 incoace.
Potrivit estimarilor, companiile aeriene europene ar urma sa inregistreze la nivel regional profituri de 1,6 miliarde de dolari. Desi aceasta cifra ar fi de doua ori mai mare decat cea prognozata in martie, marja de profit a transportatorilor aerieni europeni ar urma sa se situeze la 1,3%, adica a doua cea mai mica marja pe regiuni, exceptand Africa (0,9%).
La nivel global, estimarile arata ca, in 2013, companiile aeriene vor transporta 52 de milioane de tone de marfa si 3,13 miliarde de pasageri, ceea ce inseamna un grad de ocupare record, de 80,3%.

De la un profit de doi dolari/calator, la unul de patru
In 2013, pentru a ajunge la destinatiile lor, peste trei milioane de pasageri au utilizat serviciile aeriene, care insumeaza o flota globala de 23.000 de nave. „In Europa de Est cifrele ne arata impactul direct al aviatiei. In Romania, aviatia sustine 75.000 de locuri de munca si un miliard de euro din PIB, in Ungaria 48.000 de locuri de munca si 1,1 miliarde de euro, in Bulgaria, 140.000 de locuri de munca si 1,75 miliarde de euro, iar in Polonia, 84.000 si doua miliarde de euro. Dar aceste cifre reprezinta doar un efect de suprafata, pentru ca aviatia a ajutat Europa mult mai intens sa se integreze in economia europeana dupa caderea Cortinei de Fier“, a spus Tony Tyler, directorul general IATA, subliniind ca beneficiile aviatiei trebuie mentinute si extinse, iar una dintre provocari este legata de profitabilitate.

Articole similare

Ad