Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Strategii de supply chain pentru o piata in miscare

Obiectivul principal al strategiilor de supply chain este de a maximiza capacitatea companiei de a satisface cerintele clientilor la cele mai mici costuri posibile. Schimbarile din supply chain reprezinta astfel un raspuns necesar la schimbarile din comportamentul clientilor si/sau ale mediului de afaceri. Acestea au fost premisele de la care a pornit reprezentantul Lafarge, Miguel Suarez, in cadrul congresului Translog Connect, pentru a explica participantilor ca exista mai multe tipuri de supply chain, cu strategii diferite pentru fiecare tip de produs.
 

Strategia in supply chain (SC) este definita ca un tipar al deciziilor legate de activitatea din SC, in concordanta cu strategia competitiva impusa de strategie. In aceste activitati sunt incluse managementul cererii, achizitiile, capacitatea de planificare, depozitarea si inventarul, transportul, distributia si comunicarea in SC.
„In stabilirea unei strategii, un operator logistic trebuie sa aiba in vedere nevoile reale ale clientului si chiar grupurile relevante de clienti, dar si segmentele din SC pe care trebuie sa le acopere cat mai eficient“, a declarat Miguel Suarez, supply chain&purchasing manager, Lafarge Europa Centrala.

Exista patru tipuri de SC
Un SC stabil dispune de tehnologii mature, iar un SC in evolutie are, la randul sau, tehnologii care au capacitatea de a se adapta foarte rapid.
Miguel Suarez a atras atentia asupra conceptului inaintat de Hau Lee, profesor la Universitatea Stanford, potrivit caruia exista mai multe tipuri de SC: eficient, agil, adaptabil si delimitat intre riscuri si beneficii. In cadrul unui segment al SC exista si un anumit grad de nesiguranta a furnizarii, care poate fi redusa, in cazul proceselor stabile, sau ridicata, in cazul celor in curs de dezvoltare. Nu doar SC ofera aceasta nesiguranta, ci si cererea venita din partea consumatorului, care este tot de doua tipuri: redusa, pentru produsele functionale, si ridicata, pentru cele inovative.
Un SC eficient este acela care are un nivel predictibil al cererii, iar costurile sunt mentinute la un nivel redus, aplicabil doar pentru produsele functionale si cu procese stabile in furnizare. Produsele de larg consum se incadreaza in aceasta categorie.
Un SC delimitat intre riscuri si beneficii este generat de stocurile de siguranta, standardizarea componentelor, mai multe surse de aprovizionare etc. Energia electrica si anumite categorii de produse alimentare care nu sunt foarte solicitate se incadreaza in caracteristicile acestui tip de SC.
SC adaptabile raspund rapid cererii imprevizibile, pentru a evita ramanerea fara produse pe stoc sau, in caz contrar, ramanerea pe stoc cu anumite produse invechite. In aceasta categorie pot fi incadrate articolele de imbracaminte, computerele si chiar muzica.
Un SC agil reprezinta in fapt o combinatie intre cel adaptabil si cel delimitat de riscuri si beneficii, pentru care cheia succesului este detinuta de o colaborare stransa cu clientii si furnizorii.

Articole similare

Ad