Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupajele, campioanele profitabilitatii intr-un portofoliu tot mai larg

Preluarea Romtrans de catre DB Schenker, la sfarsitul lui 2008, atunci cand criza economica se simtea deja si la noi, a starnit pe piata cel putin o curiozitate, asa cum isi amintesc si astazi reprezentantii companiei: in ce masura se va reusi restructurarea celei mai mari firme de profil de la noi? Dupa aproape cinci ani, DB Schenker continua sa fie numarul unu pe piata locala in ceea ce priveste cifra de afaceri, dar si profitabilitatea.
 

Aceste rezultate pozitive se datoreaza masurilor strategice implementate de companie, dar si devotamentului angajatilor.

Cu peste 60 de puncte de lucru in toate regiunile tarii, DB Schenker ofera o gama completa de servicii de transport terestru si logistica, operatiuni de transport aerian si maritim, alaturi de servicii vamale, dar si operatiuni portuare in propriul terminal, avand in acelasi timp sprijinul unei retele internationale. „Avem un mix de produse si asta ne ajuta si in ceea ce priveste profitabilitatea, declara Albin Budinsky, directorul general DB Schenker Romania.

Reteaua nationala de grupaje da un nou imbold profitabilitatii
„La scoala inveti ca transportul feroviar este mai ieftin, iar transportul rutier este mai rapid. Acest lucru nu se aplica si in Romania, pentru ca stim clar ca aici transportul rutier este mai ieftin si mai rapid decat transportul feroviar de marfa", explica Albin Budinsky. Daca la camioane incarcate complet lucrurile sunt foarte clare „stiu cat trebuie sa primesc si cat sa platesc“, la transportul in regim de grupaj este mai dificil, deoarece „nu ii poti spune clientului ca masina va pleca atunci cand va fi plina, ci trebuie sa plece cand este nevoie, asa ca inceputul este dificil“. In plus, cheia profitabilitatii transporturilor in regim de grupaj o reprezinta volumele: cand ai volume suficiente, nici nu mai conteaza daca este vorba de transport intern sau international.

Serviciile logistice se diversifica permanent, mai ales pe segmentul auto
Spre deosebire de alte companii de profil cu activitate globala, care au ales sa faca in Romania intai logistica si apoi expeditii si transport, DB Schenker nu s-a implicat la inceput foarte mult in logistica. Dar in perioada 2007-2008 cresterea in domeniu a fost foarte importanta, de aceea compania a continuat sa se extinda si sa aiba un grad mare de ocupare a spatiilor. „Insa nu vrem sa ajungem la suprafete uriase de depozitare in Romania, ci mai degraba cautam sa ne extindem gama de servicii specializate in domeniu si sa avem echilibru intre veniturile din diverse segmente de activitate”, subliniaza directorul general al companiei.
Sigur, asta presupune si investitii foarte mari pentru adaptarea la cerintele fiecarui client, dar misiunea DB Schenker presupune, asa cum puncteaza reprezentantul sau, „sa fim flexibili si sa putem oferi orice serviciu pe care il solicita clientii. Iar capacitatea acestora de a veni mereu cu noi cerinte este uriasa, deoarece toti cauta sa externalizeze cat mai mult si au nevoi cat mai diverse.“

Articole similare

Ad