Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se cauta solutii la instabilitatea din regiune si la noile tendinte ale pietei

 Din cauza instabilitatii politice din zona, relatiile comerciale cu Rusia sunt o provocare pentru orice companie europeana, inclusiv pentru GEFCO, deoarece are ca actionar majoritar, de mai bine de un an, Caile Ferate Ruse. Despre strategiile adoptate pentru a se adapta la situatia economica si politica din regiune, inclusiv la tensiunile de la granita dintre Bulgaria si Turcia, dar si despre perspectivele pentru 2014, am stat de vorba cu directorul general GEFCO Romania, Christophe De Korver.
 
Pentru grupul GEFCO, una dintre prioritatile impuse de situatia din Ucraina este relocarea celor cativa angajati din aceasta tara pana la depasirea crizei, pentru a-i putea pastra in perspectiva unor vremuri mai bune, cand se vor fi depasit scaderea economica si a schimburilor comerciale.

In ceea ce priveste filiala de la noi, „deoarece facem mult transport intre Romania si Rusia, nu am fost afectati foarte tare de situatia din Ucraina, dar am inceput sa studiem in martie o solutie alternativa in Marea Neagra, care sa ocoleasca si Ucraina, si frontiera dintre Bulgaria si Turcia. Si avem de ales intre a folosi doar containere si a apela la Ro-Ro. Exista deja o solutie de transport intre Rusia si Romania si intre Turcia si Romania, si acum studiem posibilitatea de a face un circuit Turcia-Rusia-Romania-Turcia, comparam preturile si ne gandim si la volumele pe care le avem de transportat intre aceste tari, deoarece pe un vapor incap 100-200 de camioane, adica foarte multa marfa. Iar companiile maritime cu care negociem vor sa le asiguram anumite cantitati, macar un vapor pe saptamana – e aproape ca la feroviar, vaporul nu pleaca pana nu se umple, deci si termenele de livrare sunt destul de mari. Astfel ca nu am fi apelat la aceasta solutie daca nu ar fi fost problema cu Ucraina, deoarece, chiar daca ea in sine ar fi rentabila, investitia e foarte mare. Dar, pe de alta parte, situatia economica din Rusia ar putea aduce si probleme cu motorina, nu doar cu gazul, si daca se va scumpi carburantul va fi o problema pentru Europa si ne vom gandi cu atat mai mult la intermodal“, explica directorul general GEFCO Romania.
GEFCO mai este interesat de Republica Moldova, asa ca „acum ma gandesc daca deschidem un centru, un birou de reprezentare, pentru a studia indeaproape dezvoltarea din zona, deoarece preturile sunt mai mici si este clar ca exista multe companii industriale interesate sa mearga in zona. Si putem combina transporturile in Republica Moldova cu retururi din Romania, plus ca exista si acolo numerosi parteneri care au interes in Rusia. In orice caz, pentru ca GEFCO Ucraina este instabil acum, e important ca GEFCO Romania sa aiba o pozitie strategica in Moldova.“

Un an agricol bun si un nou client din domeniu
2013 a fost pentru GEFCO Romania un an bun, de revenire la o dezvoltare corecta, asa cum apreciaza directorul general al firmei, iar cresterea cifrei de afaceri a fost de peste 10% fata de 2012. Unele domenii – in special automotive – au cunoscut o dezvoltare mai mare, altele, mai mica, iar marea surpriza a venit din partea agriculturii, unde compania are drept clienti producatorul de echipamente John Deere si furnizorul de seminte DuPont Pioneer, dar unde „este riscant sa activezi, deoarece sunt fluctuatii mari de la un sezon la altul. Cu Pioneer Seeds am inceput colaborarea in 2013, care a fost un an agricol foarte bun.“

Articole similare

Ad