Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Livrarea in 24 de ore, provocare pentru curieri, dar si logisticieni

Conferinta Tranzit organizata pe 1 aprilie la Bucuresti a cuprins si un panel de discutii legate de modalitatea in care creste piata de curierat (mult mai repede decat orice alta industrie), dar si cea de logistica, datorita comertului online. Curierii externalizeaza volumele cargo catre companiile de logistica, iar acestea din urma incredinteaza comenzile mici catre firmele de curierat. Daca pentru curieri livrarea in 24 de ore este implicita, si pentru companiile de logistica devine din ce in ce mai mult un serviciu standard, chiar daca infrastructura rutiera este problematica.
 
Unul dintre pionierii comertului online in Romania este eMAG, retailer a carui acti­vitate a crescut de la an la an, in 2013 inregistrand o cifra de afaceri de 200 de milioane de euro, si care s-a extins si in tarile vecine (Bulgaria si Ungaria). Chiar daca s-a ajuns la un asemenea nivel, firma nu a externalizat activitatea, iar in opinia lui Bogdan Axinia, directorul market place eMAG, avantajele acestei a­bor­dari sunt semnificative.

„Importanta, in primul rand, este viteza cu care ne dezvoltam; comertul online creste de la an la an, iar logistica in-house plus dezvoltarea WMS ne-au permis sa fim rapizi, sa crestem, sa avem scalabilitate si flexibilitate, aspecte ab­solut necesare pentru evenimente spe­ciale, cum este Black Friday, cand intr-o zi se vinde cat intr-o luna obisnuita. Logistica a fost unul din motivele pentru care anul acesta am mutat Black Friday cu o saptamana mai devreme, asa am reusit sa avem Black Friday in Romania si Bulgaria si sa ne pregatim si pentru decembrie“, a afirmat Axinia.
In 2013 eMAG a lansat Black Friday si in Bulgaria, piata nu foarte dezvoltata, dar rezultatele au fost peste asteptari, in acea zi numarul comenzilor a fost egal cu cat se comandase de la intrarea pe aceasta piata, in septembrie 2012. „Aceste volume surprinzatoare ne-au facut sa avem nevoie de inca un transportator, din Bulgaria, pe care am reusit sa il integram din punct de vedere tehnic in doar 24 de ore. Ne gandim sa intram si pe alte piete din Europa Centrala si de Est, in afara de Bulgaria si Ungaria. Deocamdata logistica se face din depozitul din Bucuresti, dar luam in calcul dezvoltarea si in alte zone din tara si de peste hotare. Nu s-a hotarat daca vom avea tot logistica proprie sau vom externaliza aceasta activitate. In Romania livrarile se fac prin FAN Courier si DPD, in Ungaria prin DPD, iar in Bulgaria folosim Speedy si Econt“, a aratat reprezentantul companiei.

Curieratul de paleti prinde avant
Comertul electronic creste si isi modifica tipologia in timp, iar curierii trebuie sa se adapteze, sa invete cum sa combine, de exemplu, livrarile de produse albe cu cele de plicuri sau livrarile de colete mari, cargo. Cargus, de exemplu, incearca sa promoveze curieratul de paleti prin intermediul unei retele specifice, dezvoltand in acest sens un parteneriat cu Pall-Ex. Gian Sharp, CEO Cargus, a aratat ca „am demarat colaborarea cu Pall-Ex din mai multe motive, unul dintre ele fiind faptul ca vrem sa ne integram in anumite re­tele europene. De exemplu, daca cineva vrea sa cumpere ceva de pe Amazon Germania, taxa pentru transport este de cel putin 30 de euro, un tarif prohibitiv pentru livrare aeriana. De ce nu am putea transporta astfel de marfuri sub forma de curierat de paleti, de ce Romania nu este cuprinsa in nicio retea de curierat de paleti? Aici vedem multe oportunitati.“

Articole similare

Ad