Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania da tonul industriei intralogistice

Mai s-a incheiat sub semnul CeMAT, cel mai important targ din Europa pe segmentul intralogisticii. Organizatorii au declarat ca evenimentul a fost un succes, cu mai multi expozanti, o suprafata mai mare si mai bine acoperita (impartita pe segmente de activitate – logistica pentru terti, logistica portuara, temperatura controlata, comert si retail, farmaceutic si chimic etc. – si cu spatii dedicate echipamentelor rulate si recrutarii de personal) si, cel mai important, cu o multime de contracte incheiate (estimate la 10 miliarde de euro).
Numarul mare de vizitatori, inclusiv din Romania, si mai ales deal-urile importante incheiate s-ar putea sa-i faca invidiosi pe cei cativa jucatori mari din industrie care au lipsit de la CeMAT anul acesta, din cauza sumelor imense care trebuie investite intr-un asemenea targ. Linde, Hyster, Doosan, Nissan sau Crown nu au fost prezenti, unii dintre ei organizand evenimente proprii si pentru presa, si pentru clienti, in saptamana premergatoare CeMAT. Vorbim in general de producatori de stivuitoare din afara Germaniei (mai putin Linde, care face parte din grupul Kion, ca si Still), restul producatorilor germani sprijinind in corpore CeMAT, dupa un an foarte bun pentru industria de logistica din aceasta tara.
Germania este pe primul loc in Europa din punct de vedere al indexului de performanta a logisticii, inaintea Olandei si Belgiei – primele in ultimii trei ani, datorita volumelor foarte mari de marfa care intra prin cele doua porturi majore din Rotterdam si Anvers. De altfel, logistica este, ca ma­rime, a treia ramura economica din Germania, dupa comert si industria automotive, cu vanzari de circa 280 de miliarde de euro numai in 2013. Peste 2,8 milioane de oameni isi castiga traiul in Germania din logistica si aceasta nu reprezinta doar transportul marfurilor dintr-un punct intr-altul, ci si comert, inginerie mecanica, industrie auto, furnizori de sisteme de soft pentru planificare, control si implementare de diferite solutii, depozitare, expeditii si servicii cu valoare adaugata si multe altele. Caci nu comertul online este cel care face posibila livrarea obiectelor comandate pe internet in cateva ore, uneori, ci industria intralogistica, ce permite localizarea rapida a produselor in depozit, pickingul si impachetarea lor, sortarea, distributia si mentionarea corecta a adresei de expeditie unde ajunge prin intermediul curierilor.
Iar Germania este numarul unu indiscutabil in inginerie, unul dintre bunurile de export cele mai valoroase fiind patentele pentru milioane de produse in intreaga lume, si mai ales in regiunile emergente – Brazilia, China, India si Rusia. Tocmai de aceea antreprenorii germani fac eforturi mari in a atrage „creiere” din toata lumea, pentru ca activitatile de cercetare si dezvoltare sa mearga inainte. In acelasi timp, industria germana de logistica solicita in continuare din partea guvernului investitii in educatie si in infrastructura de transport, intelegand ca fara o viteza mai mare de livrare Germania poate pierde pozitia fruntasa in indexul logistic in favoarea altora care investesc mai mult.
Desi pentru noi infrastructura de transport din Germania este „top”, pentru industriasii germani lucrarile de reabilitare a drumurilor si investitiile in cale ferata, terminale si porturi nu sunt indeajuns si fac presiuni asupra autoritatilor sa aloce mai multi bani pentru asta. Iar modul in care stiu sa ceara politicienilor sa le indeplineasca solicitarile – logic, argumentat, ferm, sustinut – ar trebui sa fie invatat si de companiile care, de bine de rau, au adus o crestere economica de 3% in Romania in 2013.
Urmatoarea editie a CeMAT va avea loc peste doi ani la Hanovra si va recomand sa nu ratati ocazia de a vizita acest targ, care va poate ajuta sa invatati logistica in doua zile cat nu ati invatat in doi ani.

Articole similare

Ad