Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accent pe ergonomie si productivitate

Cu ocazia Forklift Summit 2014, organizat de UniCarriers in Göteborg, grupul a lansat si patru modele de stivuitoare, pe care doritorii au putut sa le si testeze intr-o hala amenajata cu rafturi si paleti, astfel incat jurnalistii sa isi faca o parere cat mai exacta despre ele. Cu aceeasi ocazie a fost organizata o vizita la fabrica grupului din Molnlycke.

Cel mai „impunator“ stivuitor lansat a fost Tergo UFW, un echipament multidirectional care ofera si performantele unui reach-truck si poate transporta si stivui paleti si produse de diferite dimensiuni.
 

In varianta standard distanta dintre furci este de la 560 la 1.550 mm, dar optional poate fi crescuta hidraulic pana la 2.200 mm, ceea ce simplifica manipularea produselor de lungimi variate.
Designul stivuitorului este deosebit: a fost aplicat conceptul ProVision, asigurand vizibilitate crescuta din toate unghiurile, si au fost „decupate“ bucati din peretii laterali, acoperis si chiar sistemul de greutate. In plus, datorita unei camere video ce monitorizeaza spatiul din spatele stivuitorului, operatorul poate intoarce sau merge cu spatele, fara sa fie nevoie sa isi mai intoarca si capul.
Acest echipament poate cara pana la 2,5 t, ajunge la inaltimea de 9,7 m, iar viteza maxima este de 13 km/h. Pentru ca operatiunile in spatii restranse sa se desfasoare mai usor, rotile viratoare pot fi controlate hidraulic, indi- vidual.
Tergo UFW are mai multe sisteme de siguranta. Unul dintre ele este Fork Safe Zone (FSZ), care previne lovirea furcilor de partea inferioara a sasiului. Sistemul Dynamic Cornering Control (DCC) calculeaza diferite variabile si actioneaza astfel incat virarea sa se faca sigur si repede. Aici se adauga si sistemul S3-2, care creste siguranta in timpul virajelor, ajustand automat viteza in timpul virarii si crescand stabilitatea prin marirea tractiunii. Sistemele de siguranta calculeaza greutatea incarcaturii si dozeaza forta de franare in functie de asta.
Confortul operatorului a fost imbunatatit semnificativ fata de modelele anterioare. Echipamentul este controlat cu ajutorul unui mini-volan, montat pe cotiera stanga, iar scaunul poate fi reglat astfel incat zona gatului si cea lombara sa nu stea in tensiune. De asemenea, platforma unde sunt pedalele poate fi ajustata electric.

Manevrabilitate chiar si in spatii restranse
Alt echipament lansat a fost Tergo URS, care se descurca foarte bine in spatiile stramte, pe alei de doar 1,65 m. Modelul URS face parte din gama Atlet by UniCarriers. Furcile se pot misca pe orizontala, 180o, ceea ce face ca stivuitorul sa manevreze paleti pe ambele parti ale culoarului. Echipamentul poate fi ghidat fie pe sine, fie pe cablu, iar operatorul se poate concentra exclusiv asupra a ceea ce are de facut. La iesirea de pe culoarul ingust acesta functioneaza ca oricare alt stivuitor. Inaltimea pana la care poate ajunge este de 10,35 m si poate manevra incarcaturi de pana in 1,5 t, la o viteza maxima de 14 km/ora.

Articole similare

Ad