Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DSV Solutions gaseste cai de crestere

Deoarece presiunea pe preturile de logistica este tot mai mare, DSV Solutions a identificat diferite solutii prin care sa continue cresterea cifrei de afaceri. Pe langa faptul ca a optimizat activitatea in depozit prin programul DSV Sigma, intentioneaza sa se extinda pe mai multe piete de nisa unde are deja expertiza din partea grupului. Astfel, anul viitor va lansa DSV XPress, pentru a intra pe piata de curierat, dar ia in calcul si oferirea de servicii de logistica in domeniul automotive in depozitele clientilor.
 

De asemenea, extinderea in tara si portofoliul de clienti ii permit si inceperea activitatii de distributie capilara.

DSV Solutions are in Romania diviziile de transport international rutier (care totalizeaza 45% din cifra de afaceri), aerian&maritim (10% impreuna) si solutions – servicii de logistica si distributie interna (45%).
Compania nu a pierdut niciun client major anul acesta, reusind, dimpotriva, sa castige cateva noi contracte, in special in zona de distributie. In general, piata nu a oferit foarte multe proiecte, majoritatea fiind cele clasice de reinnoire de contracte.

Preturile scad
Majoritatea clientilor de logistica a avut in 2014 o tendinta destul de agresiva de a reduce preturile. Daca unii au cerut acest lucru direct, altii au facut-o in mod indirect, prin interpretarea foarte stricta a contractelor. Combinat cu volumele in stagnare, veniturile companiilor de logistica au stagnat si ele sau chiar au scazut. „Desi am reusit sa avem o crestere a cifrei de afaceri cu circa 5%, simtim o mare presiune din partea clientilor“, a spus Cristian Negrutiu, director de logistica DSV Solutions. Cele mai mari presiuni s-au facut pentru scaderea preturilor la serviciile de depozitare, mai ales ca destul de multe companii au spatii libere, ca sa nu mai vorbim de dezvoltatori, care au oferit spatii de depozitare direct producatorilor. „Sunt convins ca unii au cerut preturi mai mici pentru ca au avut oferte mai bune din alta parte.“
Avand in vedere faptul ca si la clientii existenti, dar si la cei care organizeaza licitatii, preturile sunt tot mai mici, marja de profitabilitate a companiilor de logistica este stagnanta.

Dar cerintele cresc
Desi scad preturile, clientii au cerinte tot mai mari. Deja un termen de livrare de 24 de ore a devenit ceva obisnuit, numai ca, in loc sa se trimita comenzile in timp util pentru a fi lucrate in cursul zilei, acestea se trimit tot mai tarziu, din dorinta de aduna cat mai multe, iar a doua zi marfa trebuie sa fie in magazine. Asa ca, practic, firmele de logistica au mai putin de 24 de ore pentru pregatirea comenzii si sunt nevoite sa lucreze in depozit in timpul noptii, fapt ce implica personal suplimentar, care trebuie sa primeasca un spor de noapte in plus fata de salariu. „Simtim si din acest punct de vedere o presiune tot mai mare din partea clientilor, presati si ei, la randul lor, de clienti. Astfel, comenzile date azi, pregatite maine si livrate in ziua urmatoare sunt de domeniul trecut …

Articole similare

Ad