Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Standarde noi pentru magazinele de retail

Anul acesta a aparut un nou standard de calitate, IFS Food Store, care se aplica magazinelor de retail. Spre deosebire de celelalte standarde, aici nu exista decat calificativul conform sau neconform, iar inspectorii in domeniu trebuie sa aiba cel putin un an de experienta. Detalii in acest sens au fost prezentate cu ocazia conferintei „IFS-productie, logistica, import, retail“, organizate de INAQ Consulting.
 

Standardul IFS Food store a aparut anul acesta pentru a inchide lantul standardelor de calitate disponibile deja pentru producatori si lantul de distributie.
Desi pana in 2014 exista deja IFS Cash&Carry, care se adresa marilor lanturi de magazine, acesta nu se putea aplica si in cazul magazinelor de retail propriu-zise. Iar pana acum fiecare lant de magazine isi facea singur verificarea centrelor dupa criterii proprii. Asa a aparut necesitatea de a avea un instrument comun de certificare, care sa poata fi aplicat de toate magazinele si sa permita o comparatie intre ele.
IFS Food Store este un standard dezvoltat de Federatia Franceza de Comert, care a fost aplicat initial in magazinele franceze de retail precum Carrefour sau Auchan. Pentru ca au avut rezultate bune, standardele au fost inglobate in structura IFS. Ulterior, acesta a trecut printr-un proces de revizie, a fost adaptat pentru specificul si structura standardelor IFS, a inclus toate cerintele specifice acestuia, si, in plus, s-a urmarit ca cerintele sa fie conforme cu legislatia in vigoare. Dupa ce a fost inclus in familia IFS, a devenit un standard international.

Magazinele pot fi doar conforme sau neconforme
Noul standard este structurat in patru parti. Prima parte se refera la protocolul de inspectie, partea a doua cuprinde lista efectiva de cerinte, iar partile trei si patru contin cerintele pentru auditori, respectiv pentru organismele de inspectie, si modalitatile de raportare. In plus fata de celelalte standarde, IFS Food Store are un ghid detaliat pentru inspectori, unde se precizeaza ce anume ar trebui sa investigheze pentru fiecare cerinta. „Intr-un magazin raioanele sunt impartite pe diferite categorii de produse, …

Articole similare

Ad