Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum sa ne alegem oamenii

Cum pot fi identificate inca de la primul interviu persoanele ce prezinta un risc major de a provoca incidente? HART Consulting ajuta firmele sa diagnosticheze persoanele incepand cu selectia, dar si pe parcursul angajarii.

Ultimele statistici facute de ILO (International Labor Organization) la finalul lui 2013 arata ca la nivel mondial la fiecare 15 secunde exista un incident sau un accident de munca, unele cu pierderi considerabile, si ca peste 80% dintre ele au la baza factorul uman. Unele sunt cauzate de utilizarea unor echipamente, utilaje etc., dar altele, de personalitatea indivizilor.
 

Potrivit studiilor din SUA, peste 90% din companiile care au un buget alocat pentru siguranta investesc cei mai multi bani in schimbarea mediului in care lucreaza oamenii si in imbunatatirea activitatii de instruire, in echipamente etc. Insa foarte putine resurse se trimit catre sursa producerii incidentelor, respectiv factorul uman, deoarece comportamentele oamenilor pot fi predic- tibile si, deci, masurabile. Dar cel mai usor este ca aceste comportamente sa fie masurate inca de la angajare, pentru a se evita o selectie gresita, deoarece, mai ales in cazul pozitiilor de management, ea poate costa compania circa 50% din salariul anual al unui angajat. Acest cost creste cu atat mai mult cu cat este vorba de pozitii care implica un risc de accidente, deoarece cumulat vin si alte costuri legate de compensatii sau de imaginea companiei.

Atentie la personalitate!
In momentul selectiei, un prim factor care ar trebui sa atraga atentia angajatorului este personalitatea omului – deoarece fiecare dintre noi suntem inzestrati cu o serie de caracteristici ce ne predispun mai mult pe unii decat pe altii la a produce incidente sau accidente – dar si abilitatile psihologice ale persoanei, cum sunt atentia, gradul de vigilenta, inteligenta.
Masurand personalitatea si abilitatile persoanei se poate face o radiografie predictibila a modului in care poate sa fie mai predispusa la a produce evenimente. Abilitatile esentiale care ar trebui masurate la un angajat sunt legate de rapiditatea perceptiei, viteza de reactie si inteligenta.

Calitati neproductive
Insa cea mai grea parte este masurarea personalitatii, pentru ca cele mai placute parti ale persoanei la un interviu sunt abilitatile contraproductive in zona de siguranta. De exemplu, sunt placute persoanele care stiu sa se prezinte la un interviu, vorbesc bine si reusesc sa aiba o prezenta buna; pe scurt, persoanele sociabile. Insa sociabilitatea ca trasatura de personalitate este contraproductiva pe partea de siguranta, deoarece o persoana sociabila va cauta tot timpul interactiunea cu ceilalti si, astfel, se va intrerupe de multe ori de la ce are de facut.
Un alt exemplu sunt persoanele creative, care plac angajatorilor deoarece vin cu idei si au initiativa, insa aceasta abilitate este, de asemenea, neproductiva, pentru ca astfel de persoane vor cauta permanent scurt-circuite, sa treaca peste proceduri, si au senzatia …

Articole similare

Ad