Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Circulatia „libera“ a marfurilor intre Turcia si UE, ingradita de lipsa autorizatiilor

Cea de-a opta editie a targului international de transport si logistica Logitrans, desfasurata in perioada 19-21 noiembrie la Istanbul, a fost organizata, pentru a patra oara consecutiv, printr-un parteneriat incheiat intre EKO MMI (Turcia) si Messe München (Germania). Cu acest prilej, in cele doua hale de 10.000 m2, peste 100 de companii din 22 tari, reprezentand toate sectoarele de transport, de la rutier, feroviar si maritim pana la aerian, si-au deschis portile celor aproape 10.000 de vizitatori din Turcia, si nu numai. In paralel cu targul au fost sustinute si o serie de conferinte pe teme de interes din industrie, principala problema a transportatorilor turci – in situatia in care peste 50% din exporturile lor catre UE se indreapta spre Germania, in special pe cale rutiera – ramanand lipsa autorizatiilor.
 

Si asta in conditiile in care exista, inca din 1970, un acord de libera trecere a marfurilor intre Turcia si Europa, care nu implica insa si libera trecere a camioanelor ce transporta aceste marfuri.

Importanta targului a fost relevata si de prezenta, in special la standurile Germaniei, Austriei, Italiei, Cehiei sau Luxemburgului, a factorilor de decizie guvernamentala, companiile expozante fiind, de asemenea, reprezentate la nivel superior, aspect foarte important in luarea unor decizii sau in semnarea unor contracte chiar in timpul desfasurarii targului.

Comertul electronic, motor al cresterii cererii de transport
Potrivit lui Ilker Altun, manager director al EKO MMI, datorita faptului ca populatia a crescut in ultimii ani, in 2016 se asteapta ca si comertul electronic sa ajunga la 3,2 trilioane de euro in tarile UE27, ceea ce va duce la o crestere masiva a cererilor de transport si la dezvoltarea altor domenii legate de acesta. Insa, in paralel, emisia de CO2 va trebui redusa in urmatorii 16 ani cu 45%, prin cresterea economiei de combustibil si folosirea actionarii electrice si a combustibililor alternativi.
De asemenea, Dorothee Bär, Secretar de Stat in Ministerul Federal al Transportului si al Infrastructurii Digitale din Germania, a precizat in deschiderea targului ca Turcia face parte dintr-un parteneriat in trei, alaturi de Germania si Austria, ceea ce a dus, vorbind de relatiile bilaterale, la o crestere, in ultimii cinci ani, de 5% a afacerilor (circa 3,83 miliarde de euro).
„Germania este un partener foarte important pentru noi si ne asteptam la o crestere a numarului de contracte intre cele doua tari. De asemenea, si Austria este importanta, multi investitori de aici fiind atrasi de Turcia“, a completat si Cetin Nuhoglu, presedintele Asociatiei transportatorilor rutieri internationali din Turcia, care considera Logistrans drept „o platforma pe care se proiecteaza viitorul logisticii“.

Logistica, pe locul secund intre sectoarele de interes din Turcia
Exporturile actuale din Turcia catre UE sunt in valoare de circa …

Articole similare

Ad