Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comertul modern impune accelerarea evolutiei tehnologiilor

Aptus a organizat la jumatatea lunii trecute, la Bucuresti, a patra conferinta cu titlul „Excelenta in Supply Chain“, in cadrul careia au fost prezentate, printre altele, solutiile pentru intralogistica oferite de companie si doua studii de caz referitoare la implementarea unora dintre acestea la FrieslandCampina si Impar.

Dupa ce, in 2000, s-a produs primul boom al internetului, asa cum isi aminteste Oszkár Bara, CTO Aptus Software, acum asistam la al doilea, si aceasta revolutie digitala a determinat revolutia comerciala: accesul la informatie este acum mult mai usor, datorita tabletelor si smartphone-urilor, ceea ce ne poate face sa credem ca tot ce stiam despre comertul traditional nu are valoare.
 

„Comerciantii pot crea site-uri de prezentare unde clientii sa lanseze si comenzi, sau platforme mobile, aplicatii de fidelizare a clientilor, de urmarire a comportamentului lor s.a., pot face pagini de Facebook sau deschide canale pe Youtube unde sa prezinte anumite informatii, pot plasa infobioticuri in zone strategice (aeroporturi, gari, scoli s.a.), care sa dea si ele posibilitatea de a plasa comenzi”, puncteaza reprezentantul Aptus. Fata de comertul traditional, in modelul omnichanel nu e nimic linear, clientii au acces 24/24, ceea ce a dus la cresterea comenzilor, insa e dificil sa fii prezent pe toate aceste canale, pentru ca ar insemna sa actualizezi site-urile, sa adaugi mereu cele mai recente testimoniale si descrieri de produse etc. Astfel ca in prezent presiunea asupra departamentelor IT, de marketing si de supply chain e foarte mare. Insa tocmai pentru ca nu e usor sa fii prezent pe toate canalele oportunitatea este imensa.
Studii realizate la nivel global arata ca un consumator omnichannel cheltuieste cu 208% mai mult pe o tranzactie decat unul traditional si ca o persoana care a intrat pe pagina de internet a unei companii o data sau de doua ori ori a dat like cheltuieste cu 93% mai mult pe tranzactie decat consumatorul traditional.
Date fiind oportunitatile in domeniu, presupunand ca o firma reuseste sa utilizeze cat mai multe astfel de canale si sa pastreze mereu legatura cu clientii, nu trebuie sa neglijam faptul ca toate interactiunile se petrec in zona virtuala, pe cand marfurile comandate trebuie produse, depozitate si transportate in realitate, deci responsabilitatea cea mai mare in ziua de azi o are logistica. „Poate niciodata nu a fost mai mare nevoie de experti in supply chain ca acum“, concluzioneaza Oszkár Bara. „Ei sunt persoanele cheie in organizatii, ei suporta cresterea vanzarilor, deci trebuie bine pregatiti. Cine nu este mereu la curent cu noile tendinte in domeniu – si asta este valabil si in cazul firmelor – va fi inlaturat de pe piata de concurenti.“

Optimizari pe numeroase planuri prin utilizarea unui WMS
O alta caracteristica a modelului omnichannel este asteptarea clientilor sa fie tratati special, deoarece nu mai sunt anonimi, ci isi lasa amprenta cand comanda. Si cu atat mai mult e nevoie de flexibilitate si …

Articole similare

Ad