Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Punte intermodala intre Romania si Benelux

La inceputul lui 2014, Transmec Romania si-a completat portofoliul cu transport intermodal pe ruta Curtici-Genk si timp de noua luni a fost testat acest serviciu. La sfarsitul lui septembrie, insa, P&O Ferrymasters, in parteneriat cu Transmec, a demarat proiectul de transport intermodal, de data aceasta folosind trenuri proprii, doua pe saptamana in prima faza, timp de o luna, urmand ca volumele sa creasca astfel incat din Curtici sa plece trei trenuri saptamanal, apoi patru. Linia oferita prin acest parteneriat trece de Genk, ajungand la Zeebrugge.
 

Acest serviciu intermodal reprezinta un parteneriat intre Transmec si P&O Ferrymasters la care ambele parti participa in mod egal, veniturile totale estimate pentru trei trenuri pe saptamana fiind de 25 de milioane de euro.
Trenul pleaca din terminalul P&O din Zeebrugge, ajunge in Curtici si are o capacitate de 40 de unitati, remorci sau containere de 45', atata timp cat se incadreaza in limita de 650 m lungime si 1.600 t brut.
„Noi lucram din ianuarie pe tren, foloseam trenul IFB, cel pe care il folosesc si celelalte companii din Romania care ofera transport intermodal. Am ajuns la un volum de 30-40 de containere tur-retur, proiectul s-a dezvoltat, cererea din partea clientilor a crescut si ca urmare s-a trecut la serviciul propriu, aflat sub controlul nostru de la A la Z. Am avut aproape noua luni in care am testat produsul, l-am promovat pe piata, le-am spus clientilor ca ne gandim la trenul propriu. Pana acum faceam doar simple expeditii pe tren. In acest interval am incercat sa ne facem cunoscuti ca furnizori de servicii de transport intermodal. Pana atunci Transmec era un nume puternic doar pe piata expeditiilor si transporturilor rutiere de marfuri, iar P&O era doar casa de expeditii“, a aratat Ciprian Stiubea, Intermodal Manager Transmec Romania.

Cheltuieli impartite in mod egal
Investitiile in acest proiect se fac in mod egal si pana acum Transmec a cumparat 200 de remorci, iar P&O, 150. Nu s-a investit in containere, deoarece P&O a pus la dispozitie circa 2.000 de unitati, o parte din ele frigorifice, cu doua zone de temperatura, monitorizate 24/24.
Remorcile achizitionate acum sunt suficiente pentru a acoperi faza initiala a proiectului, cu doua trenuri pe saptamana, pentru urmatoarele etape se va investi in alte vehicule, iar in final vor fi in jur de 300 de remorci alocate acestui proiect.
Marfa pentru Belgia este colectata deocamdata din partea de est a Ungariei si din Romania, urmand ca intr-o faza ulterioara colectarile sa se faca si mai spre est.
In Belgia sunt consolidate marfuri din Benelux, nordul Frantei si Anglia, inclusiv Irlanda. „Trenul propriu este un risc foarte mare, ne asumam toate costurile, dar s-a facut aceasta investitie mare deoarece transportul intermodal este viitorul. Romania exporta foarte mult, insa importurile sunt mai problematice. Serviciul nou-lansat se preteaza la transporturi intre Romania si sud-estul Europei si Anglia, deoarece trenul merge pana …

Articole similare

Ad