Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rezultate slabe fata de anul anterior

In 2011 producatorii si vanzatorii de anvelope se bucurau de revenirea la normal a volumelor, in parte ca urmare a cresterii activitatii de transport care adusese inapoi pe sosele multe camioane, in parte datorita intrarii in vigoare a legii anvelopelor de iarna. Insa, cum dupa o perioada de boom urmeaza o cadere puternica, anul trecut s-au inregistrat vanzari mult mai mici. Un eveniment major care a lovit piata de anvelope in 2012 a fost etichetarea pe clase energetice, care insa nu a avut efectele scontate in ceea ce priveste politica de achizitii a transportatorilor.
 

De obicei, in toamna cresc cel mai mult vanzarile anvelopelor de tractiune, parte a pregatirii pentru sezonul de iarna, dupa ce pe timpul verii vanzarile stagneaza. Si anul trecut, ultimul trimestru a fost cel mai bun in vanzari, cu toate ca nu a ajuns la nivelul din perioada similara a lui 2011.
Durata de viata a anvelopelor premium este mai mare decat un sezon si cei care si-au echipat vehiculele anul trecut, pe fondul obligativitatii legislative, nu au mai cumparat alte anvelope.
In cazul vanzatorilor, ce au castigat in 2011 au pierdut anul trecut. Infuzia de anvelope de iarna a fost prea mare, stocul la clientii finali a crescut foarte mult in conditiile in care vehiculele circula mai putin, mai ales in cazul persoanelor fizice, care cauta alternative la deplasarea cu masina proprie, din cauza cresterii pretului carburantului. Pana ce se va uza surplusul de stoc aparut in 2011, circa un an-doi, vanzarile vor fi proaste. Nu numai pentru anvelope de iarna ci si pentru cele de vara, pentru ca sunt multi utilizatori care au mers si vara cu anvelopele montate in iarna. A crescut si cota de piata a anvelopelor all-season: daca in 2011 aveau o cota de piata destul de mica, in 2012 s-au apropiat de 10%.
Astfel, per total, piata de anvelope a avut o scadere de 10-20%, raportata de dealeri, iar in opinia producatorilor prezenti in tara noastra vanzarile au fost cam la acelasi nivel sau cel mult o scadere de pana in 5%.

E mai ieftin sa cumperi „scump“
Anul trecut s-a observat ca transportatorii isi cumpara anvelope doar atunci cand este imperios necesar, cand soferul spune ca ii e frica sa mai plece in alta cursa. Atunci suna la vanzatorii de anvelope pe care-i cunosc, cer preturi, dupa care analizeaza care este cea mai ieftina. Preferinta pentru anvelopele din categoria buget este in crestere, poate pentru ca transportatorii nu mai au bani si aleg solutii ieftine, punctuale, pana le va fi mai bine.
Transportatorii mici nu se axeaza pe un brand, doar flotele foarte mari fac asta. Ele apreciaza contractele pe kilometru, apreciaza dealerii cu retea extinsa pentru ca daca se intampla ceva cu un camion au nevoie ca cineva sa intervina repede. Flotele mari si-au dat seama ca e mai ieftin sa cum-peri „scump“.

Articole similare

Ad