Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Continental mai investeste 50 de milioane de euro la Timisoara

Fabrica de anvelope pentru autoturisme si autoutilitare Continental din Timisoara a inceput, in iulie 2010, constructia unitatii de Master Batch – pentru procesarea amestecului primar – care va fi finalizata 2012, cu o investitie de 50 de milioane de euro, si va crea 200 de noi locuri de munca. Scopul acestui program de extindere, care in prezent este in faza de instalare a utilitatilor, este sa imbunatateasca fluxul tehnologic si sa asigure autonomia completa a fabricii.

Noua sectie va respecta toate normele legate de protectia mediului, emisiile care provin din procesul de amestec primar fiind colectate prin intermediul unui nou sistem de captare, negrul de fum si uleiurile vor utiliza un sistem presurizat separat, complet izolat, iar sistemele de protectie contra incendiilor vor fi printre cele mai performante si complexe din industrie, asa cum declara reprezentantii Continental. In plus, va fi instalat un sistem de monitorizare permanenta a factorilor de mediu.
Astfel, in urmatorii doi ani, investitia Continental la Timisoara va depasi 220 de milioane de euro, asa cum promite Pedro Carreira, directorul general al fabricii.
Pana cand noua sectie va fi data in functiune, compania importa materie prima de la alte fabrici de anvelope ale concernului.
Pasii urmati in producerea unei anvelope sunt amestecul materiei prime, adaugarea celorlalte componente, profilarea materialelor, asamblarea componentelor, vulcanizarea cauciucului brut si controlul calitatii.
La Timisoara se produc anvelope pentru autoturisme si utilitare usoare, pana la 17 toli. La prima categorie s-a inregistrat o crestere de circa 30% a vanzarilor fata de 2009, urmand tendinta generala a pietei, iar pentru 2011 se estimeaza o noua crestere, mai ales la anvelope de iarna, datorita legii privind obligativitatea montarii acestora.
Asa cum declara si reprezentantii Continental, pretul anvelopelor a crescut in ultimul timp, deoarece depinde de costul materiilor prime – iar cauciucul natural, care detine o pondere importanta, s-a scumpit semnificativ – costuri de fabricatie, de transport s.a. Iar pentru consumatorul final depinde de locul de achizitie – depozit en gross, service auto, reprezentanta auto – si de posibilitatea de a include servicii precum montarea si echilibrarea rotilor.
Divizia de anvelope pentru autoturisme si autoutilitare a Continental, Passenger and Light Truck Tires (PLT) Division a investit, pana la sfarsitul lui 2009, peste 170 de milioane de euro in dezvoltarea unitatii de productie din Timisoara, unde lucreaza aproximativ 1.500 de angajati.
Iar investitiile totale in tara noastra se ridicau, la final de 2009, la peste 400 de milioane de euro, fiind reprezentate in Romania cinci din cele sase divizii ale corporatiei, precum si Automotive Group si Rubber Group.
Continental are, la noi in tara, opt centre de productie si trei de cercetare si dezvoltare in Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi, si coopereaza in cadrul unei societati mixte din Slatina si a centrului din Sacalaz, de distributie a anvelopelor pentru Europa de Est. Numarul angajatilor implicati in toate aceste proiecte se ridica la circa 8.300.

Articole similare

Ad