Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Totul depinde de sofer

Monitorizarea flotei de anvelope a devenit o preocupare importanta pentru transportatori, care au invatat in ultimii ani ca pentru a fi eficienti trebuie sa analizeze fiecare element de cost in parte. Fie ca o fac cu ajutorul unui sistem informatic, in Excel sau pur si simplu pe hartie, avantajele sunt semnificative, rezultand atat economii directe, cat si informatii, prin faptul ca pot fi facute comparatii intre diferite tipuri de anvelope, dar poate fi analizat si stilul de condus al soferului.


De obicei, atunci cand se monteaza anvelope noi, transportatorii care nu au vreun sistem informatic de monitorizare fac o fisa a camionului, unde noteaza detalii despre anvelope – marca, serie, profil, adancime a profilului – iar la fiecare revizie sau trimestrial aceste date sunt verificate si actualizate.
Cei care au decis ca se pot descurca singuri cu verificarea si monitorizarea anvelopelor au de multe ori un angajat care tine evidenta pneurilor. Silviu Mic, director general Tims International, a aplicat acest mod de lucru si crede ca „salariul acestui angajat se amortizeaza numai din economiile rezultate din monitorizarea stricta a anvelopelor. Presiunea este verificata inainte si dupa cursa si de multe ori poti sa previi pierderi majore, mai ales daca o anvelopa explodeaza in cursele pe international, in conditiile in care anul trecut aveam 2-3 explozii pe luna.“
Si in cazul Logistic E van Wijk presiunea este cel mai important aspect evaluat, prin care se pot obtine economii. „Indiferent ce marca de anvelopa folosesti, este foarte importanta verificarea lor, operatiune pe care noi o facem de fiecare data cand camionul intra in atelier. Soferilor li se cere sa verifice presiunea, toti au manometru, dar nu ne putem baza numai pe ei, de aceea personalul tehnic face verificari aditionale“, a aratat Romeo Coroban, managerul administrativ al companiei.

Alocare in functie de sofer
De fiecare data cand vine vorba de eficientizarea utilizarii camionului si a componentelor acestuia elementul-cheie pare a fi soferul, pentru ca, asa cum a aratat Ladislau Szabo, director general Asexpress, „resursa de economie cea mai importanta intr-o companie de transport o reprezinta soferii, pe care ii monitorizam permanent, incercam sa ii stimulam si sa ii pregatim tot timpul. Cred ca in viitor la asta se va reduce totul in materie de eficienta, la a avea soferi cat mai buni, dar din pacate acestia sunt foarte greu de gasit si de pastrat. Din 200 de CV-uri primite daca poti angaja 2-3. Soferii trebuie motivati sa fie eficienti pentru ca ei merg cu camioanele, noi din birou nu avem cum sa avem grija de vehicule. Urmarim modul de exploatare a anvelopelor de catre soferi si durata lor de viata pe camion in functie de stilul de condus al soferului, dar si in functie de tipul de anvelopa.“
In cadrul acestei companii anvelopele sunt alese in functie de camion, de rute si de sofer.

Articole similare

Ad