Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform rezultatelor Goodyear, Piata incepe sa-si revina

La sfarsitul lui aprilie, Goodyear Tire&Rubber Company a raportat rezultatele obtinute in primele trei luni din acest an. S-a observat imbunatatirea volumelor, a vanzarilor si a veniturilor operationale, dar si reducerea semnificativa a pierderilor nete. Productia de vehicule, care a fost relansata anul acesta de multi producatori, a reprezentat o mana de ajutor, pe segmentul primei echipari cresterea fiind in anumite zone si de 50%.

Deoarece piata a inceput sa se redreseze, actiunile strategice puse in practica anul trecut de catre Goodyear Tire&Rubber Company au inceput sa isi arate rezultatele.
 

Aceste actiuni au dus la o crestere sustinuta a vanzarilor si castigurilor. Pentru 2010, prioritatile strategice presupun continuarea dezvoltarii de produse noi, cresterea eficientei operationale de-a lungul intregului supply-chain si imbunatatirea profitabilitatii, mai ales in divizia North American Tire. In plus, se doreste intrarea mai puternica pe pietele emergente, consolidarea structurii de capital si dezvoltarea echipei.
In primul trimestru al acestui an, vanzarile Goodyear au insumat 4,3 miliarde de dolari, cu 21% mai mult decat ultimul trimestru din 2009. Vanzarile din primele trei luni reflecta cele 14 procente de crestere a volumelor, fapt datorat cererii globale in crestere, dar si imbunatatirii situatiei de pe pietele emergente. Veniturile din exploatare au insumat 240 de milioane de dolari, fata de o pierdere din exploatare de 176 de milioane de dolari in ultimul trimestru al 2009.
Cifrele primului trimestru au fost influentate de devalorizarea monedei venezuelene in ianuarie.
Pierderile totale ale companiei au insumat 47 de milioane de dolari comparativ cu 333 de milioane de dolari in ultimele trei luni ale anului trecut.
In America de Nord compania a inregistrat vanzari care au crescut cu 15% de anul trecut, la 1,8 miliarde de dolari. Volumul de unitati vandute a crescut cu 9%. Volumul de anvelope la prima echipare s-a imbunatatit cu 45% pe cand anvelopele de schimb au avut doar o usoara crestere. Pierderile din exploatare s-au redus de la 175 de milioane de dolari anul trecut, la 14 milioane.
In zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa, vanzarile au crescut cu 21%, la 1,5 miliarde de dolari, principalul motiv fiind cresterea cu 14% a volumului de anvelope vandute, dar si cursul valutar favorabil. Anvelopele folosite la prima echipare au crescut cu 53% datorita productiei mai mari de vehicule din Europa. Vanzarile de anvelope de schimb au crescut cu 5%. Veniturile din exploatare reprezinta 109 milioane de dolari.
In America Latina, primul trimestru a prezentat cresteri de 25% la capitolul vanzari, 478 de milioane de dolari, datorita cresterii cu 21% a volumelor de anvelope vandute. Volumele de unitati pentru prima echipare au crescut cu 21%, iar cele pentru schimb au crescut cu 20%. Veniturile din exploatare au atins 76 de milioane de dolari, cu 58% mai mult decat anul trecut, cu toate ca s-a inregistrat o pierdere de 28 de milioane de dolari datorata evenimentelor din Venezuela, inclusiv devalorizarii monetare. Se presupune ca aceste probleme vor continua si vor afecta rezultatele totale de acest an.
Pentru zona Asia Pacific, vanzarile au inregistrat o crestere de 42% fata de anul trecut, la 484 de milioane de dolari datorita cresterii cu 27% a volumelor de anvelope vandute, dar si cursului valutar favorabil.
Prima echipare a crescut cu 48%, iar la capitolul anvelope de schimb cresterea raportata a fost de 16%. Veniturile din exploatare au ajuns la 69 de milioane de dolari, cu 54 de milioane mai mult decat anul trecut, ceea ce este un record.       

Articole similare

Ad