Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Constructiile ar putea salva vanzarile

Dupa un 2012 nu foarte bun pentru vanzarile de anvelope, anul trecut rezultatele au fost similare. Transportatorii inca nu au resursele necesare pentru a face investitii, astfel ca cererea de anvelope a fost scazuta. Marea problema a pietei romanesti este, se pare, inmultirea numarului insolventelor, ceea ce ii sperie atat pe transportatori, cat si pe dealerii si producatorii de anvelope.
 

Conform unor analize interne Bridgestone, citate de Florin Ponoran, director comercial si de vanzari Bridgestone pentru tarile din estul Europei, anul trecut cererea de anvelope a fost in scadere in Romania, la sfarsitul lui octombrie inregistrandu-se un minus de 4% fata de rezultatele din 2012. Prima jumatate a anului, mai ales, a cauzat aceasta scadere, considera Ponoran, iar unul dintre motive ar putea fi achizitiile mari de la sfarsitul lui 2012, o suprastocare ce a venit pe fondul pozitiv al lui 2011. A doua parte a anului a fost oarecum la nivelul lui 2012. Mai mult, inceputul de an a fost foarte complicat pentru flote care, chiar daca aveau nevoie de anvelope, nu au avut si banii necesari. A fost vorba, deci, de o cerere amanata pana prin aprilie, cand piata a inceput sa se relaxeze. De asemenea, scaderea ar putea fi cauzata si de transferul cererii de anvelope in strainatate, acolo unde operatorii de transport isi tin camioanele o mare parte din an. Bridgestone, in Romania, nu a avut vanzari crescute, ci s-a inregistrat o stagnare, dar, asa cum a aratat Florin Ponoran, s-a obtinut consolidarea pozitiei in piata, iar 2014 va fi similar lui 2013, fara vreo schimbare semnificativa in economie.
Alin Raicu, Marketing Manager Continental Romania, considera ca piata anvelopelor de camion s-a situat aproximativ la acelasi nivel cu 2012, ponderea cea mai mare in vanzari avand-o anvelopele de autostrada, apoi cele regionale.
Dragos Beldica, Rotis Lux, a observat si el ca vanzarile au fost aproximativ egale cu cele din 2012, cu mentiunea ca cererea de anvelope de autostrada a crescut fata de 2012, pentru anvelopele regionale a stagnat, in timp ce anvelopele de constructii au inregistrat o scadere drastica.
Stagnarea a fost cuvantul de ordine si in cazul Goodyear, iar in opinia Alinei Mihaescu, Commercial Marketing Manager CSEE Goodyear, „in cursul anului trecut segmentele anvelopelor destinate transportului regional si international au inregistrat, la nivel european, o evolutie pozitiva, in timp ce piata din Romania a avut o stagnare. Ne asteptam ca in anul ce urmeaza evolutia pozitiva din piete apropiate Romaniei sa fie observata si aici. 2013 a fost marcat de o instabilitate economica ce s-a resimtit si in dinamica pietelor din Europa Centrala si de Est. In timp ce piete precum Cehia sau Ungaria au marcat o revenire spectaculoasa, altele au inregistrat o stagnare sau chiar o usoara scadere in comparatie cu 2012. Ne asteptam, insa, ca in 2014 majoritatea pietelor din aceasta zona sa urmeze evolutia ascendenta a pietelor vestice asa cum s-a intamplat in 2013 …

Articole similare

Ad