Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

50 de ani de experienta la varf

La sfarsitul anului trecut, Case a relansat gama Construction King – care dateaza din 1957 – ce include patru buldoexcavatoare din seria T, menite sa creasca productivitatea cu 20%, sa diminueze costurile de exploatare si sa economiseasca timp. Evenimentul a avut loc sub motto-ul „The king is back“ si a amintit de stramosul acestor noi modele, primul buldoexcavator din lume produs industrial, TLB, caruia Case i-a adaugat in timp numeroase inovatii menite sa raspunda cerintelor clientilor din intreaga lume. Traditia indelungata in domeniu a facut ca, in 2005, Case sa ajunga la al 500.000-lea buldoexcavator produs, iar la final de 2010 sa fie aproape de al 750.000-lea.
 

Inaltimea noilor buldoexcavatoare este acum de 3,6 m, cu 30 cm mai mica decat la generatia anterioara, ceea ce scurteaza timpul de oprire pe santier si creste viteza de deplasare intre zonele de exploatare.
Echipamentele au transmisie Powershift si Powershuttle, comenzi mecanice, sistem Pilot si doua sau patru roti directoare. Iar motoarele Tier 3 sunt disponibile cu 97 sau 110 CP, adica 10% in plus fata de competitorii principali, tot pentru cresterea productivitatii.
Circuitul hidraulic Load-Sensing, cu pompa cu debit variabil, adapteaza puterea in functie de cerere, ceea ce permite reducerea cu 10% a consumului de carburant si limitarea emisiilor sonore. Iar datorita rezervorului mai mare operatorul poate lucra doua zile si jumatate fara a alimenta, ceea ce scurteaza timpii morti.

Accesorii numeroase si usor de montat
Cele patru modele au cupa fata de 1,2 m3, cu 20% mai mare decat a versiunii anterioare, ceea ce permite incarcarea unui camion din patru cicluri de miscari.
Dintii laterali se afla pe marginea cupei, pentru a-i permite acesteia sa excaveze mai adanc. Iar cu ajutorul butonului Kick-Down transmisia Powershift imbunatateste forta de tractiune si gradul de umplere a cupei. Nivelarea se face usor si precis, iar intoarcerea automata in pozitia de excavare si autonivelarea mecanica simplifica munca operatorului.
Sistemul Ride Control (antitangaj) reduce miscarea bratelor in timpul deplasarii, deci continutul cupelor nu se varsa indiferent de cat de dificil este terenul si de cat de mare este viteza. Axa fata are un unghi de oscilatie de +/- 11o, pentru tractiune buna in orice conditii, pentru a proteja continutul cupei si a asigura un ritm bun de lucru.
Accesoriile pot fi atasate in cateva secunde, mecanic (standard) sau hidraulic (optional). Sunt disponibile cupe „sase in una“ sau „patru in una“, de 1.000 sau 1.200 l, cupe retro ranforsate, pentru rezistenta mare la uzura la care le supune excavarea, cupa larga pentru curatarea foselor si pentru lucrari de egalizare si nivelare, cupa in V pentru sapat transee, dispozitiv hidraulic CB65B pentru spart pietre, asfalt, beton, gheata s.a., lama de zapada cu inclinare hidraulica de 30o spre dreapta sau spre stanga si sfredel, cu diametru de la 150 la 1.050 mm, pentru montat pilon, stalpi de telegraf, indicatoare rutiere, sau pentru a planta arbori si arbusti.

Post de lucru confortabil si sigur
Cabina buldoexcavatoarelor are coloana levierului de comanda reglabila in toate directiile, pentru o pozitie optima in timpul operarii indiferent de statura operatorului. Scaunul are in standard suspensie pe perna de aer, suport lombar reglabil si cotiere ajustabile. Nivelul de zgomot nu depaseste 77 dB la interior si 103 la exterior.                
Cele patru geamuri ale cabinei se pot deschide, pentru o ventilare mai buna, iar cel din spate, inclinat si rabatabil, permite o vizibilitate mai buna asupra zonei de lucru.
Cand comenzile automate nu sunt folosite, ele se dezactiveaza, pentru mai multa siguranta, iar reactivarea se face prin simpla apasare a unui buton. Franele de serviciu cu discuri multiple cu baie de ulei, montate pe puntea spate, si activarea automata a tractiunii sunt si ele garantia unei sigurante sporite in timpul deplasarii.

Intretinere rapida si precisa
Toate buldoexcavatoarele Case din seria T sunt verificate zilnic, iar punctele de umplere, accesibile de la sol, reduc timpul necesar acestor operatiuni. Sistemul de franare foloseste ulei hidraulic de motor, deci si nu necesita rezervor distinct pentru lichidul de frana, iar dispozitivul de intretinere electronica Case EST (Electronic Service Tool) poate fi folosit cu motoarele cu injectie cu rampa comuna, pentru a diagnostica rapid penele si a reduce timpul necesar reparatiei. In plus, capota motorului monobloc basculeaza, pentru a usura accesul pe deasupra si a garanta intretinerea simpla si sigura. Punctele de control al presiunii pentru circuitul hidraulic si pentru directie sunt pozitionate strategic, intre cabina si rezervor, tot pentru a facilita operatiile de intretinere. 

Articole similare