Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producatorii de macarale, la „inaltime”

Si anul acesta, in cadrul targului de la München, fabricantii de macarale se vor intrece in atingerea unor inaltimi mai mari de lucru, in parcurgerea unor spatii cat mai inguste pe santiere sau in oferirea unor solutii cat mai complexe pentru diversele situatii ce apar in domeniul constructiilor.
 
Producatorul american Terex va prezenta vizitatorilor Bauma macaraua AC 1000, cu noua axe, potrivita oricarui tip de teren. Cu o inaltime de 163,3 m, aceasta macara are o putere de ridicare de pana la 1.000 t, atingand inalte performante in ceea ce priveste dimensiunile.
 

300 t este capacitatea de ridicare a noii macarale cu sase axe, potrivita oricarui tip de teren, de la Manitowoc, un alt producator american. Grove GMK6300L a fost dezvoltata pentru a ajuta la ridicarea echipamentelor de aer conditionat, la ridicarea unor componente pe cladirile din interiorul oraselor sau pentru lucrari la cosurile de fum. Flesa principala a macaralei, de 80 m lungime, poate fi extinsa printr-o flesa aditionala de 29 m, pentru a atinge o lungime de maximum 109 m.
Tadano, de asemenea, a intrat acum in liga producatorilor de macale pe senile. Reprezentantii Tadano Ltd din Japonia si Tadano Faun GmbH din Germania, alaturi de cei ai noii filiale din SUA, Tadano Mantis Corporation, vor prezenta la Bauma macaraua telescopica pe senile GTC-700EX. Cu o contragreutate de maximum 15,9 t si un centru de greutate jos, vehiculul poate urca si pante mai abrupte.
Inaltimea maxima de ridicare a carligului este de circa 49,4 m, capacitatea sa maxima fiind de 70 t.

Vest-europenii isi innoiesc produsele
In urma cu trei ani, producatorul austriac Palfinger a inceput constructia generatiei de macarale din categoria „High Performance”. In comparatie cu modelele anterioare, produsele din ultimele serii aduc insa un numar mai mare de beneficii, printre care un sistem de extensie a flesei fara intretinere, lucru posibil datorita utilizarii unor elemente glisante facute dintr-un material sintetic special, in combinatie cu o vopsire prin cufundare cataforetica. Toate imbunatatirile macaralei PK 22002 EH High Performance, care va fi prezentata in premiera la Bauma, se vor reflecta in termenele de servisare, protectia mediului si eficienta costurilor de operare.
O macara moderna are nevoie si de o tehnologie de apucare din cele mai bune. Kröger Greifertechnik din Sonsbeck (Germania) se declara lider pe piata mondiala a producatorilor de graifere hidraulice mari. Unul din cele mai importante avantaje ale graiferelor hidraulice cu doua sau mai multe tuburi care vor fi expuse la Bauma este faptul ca nu au nevoie de mentenanta. Asta inseamna ca nu necesita nici consum mare de timp si nici munca de lubrifiere intensiva. Date fiind cererile tot mai mari pentru aplicatii in porturile de pe apele interne si in porturile maritime, graiferele Kröger sunt create pentru utilizare in extractiile de materii prime, de catre producatorii de materiale de constructii, in industria otelului si in sectorul de prelucrare a deseurilor.

Noile modele, aduse in atentie de Liebherr
In urma cu 6 ani, cu LR 1400/2-W, Liebherr era primul producator de macarale care a adus pe piata o versiune a macaralei cu senila ingusta, destinata operatiunilor din parcurile eoliene. Liebherr va prezenta la Bauma noul model de macara pe senile LR 1600/2-W. Aceasta macara de 600 t, cu senile, permite montarea centralelor eoliene de 3MW pe turnuri cu o inaltime de 100 m fara a fi necesar sistemul derrick, atat in cazul versiunii cu senila ingusta, cat si al modelului standard, LR 1600/2. Prima macara de acest fel si-a dovedit deja utilitatea, in decembrie 2009, la un parc eolian din Ungaria.
Liebherr propune si modelul 81 K, o macara nou-nouta autoridicatoare, cu un design complet refacut si un nivel de performanta ridicat. Liebherr 81 K se bazeaza pe modelul anterior, 71 K, vandut in peste 1.000 de unitati. Comparativ cu predecesorul sau, 81 K si-a imbunatatit caracteristicile de incarcare, putand ridica greutatile cu peste 25% mai sus decat inainte. Noul 81 K este prima macara din clasa sa care opereaza doar in palan in doua fire, o noutate absoluta.
81 K poate fi manevrata fara dificultate in spatii extrem de restrictionate de pe santierele de constructii. Designul suprastructurii ii permite macaralei sa fie ridicata foarte aproape de cladiri. Unghiul de pivotare a fost optimizat, fiind acum de numai 2,75 m. Liebherr va prezenta la Bauma si modelul LTC 1045-3.1 cu trei axe, o noua macara mobila, compacta, cu o capacitate de ridicare de maximum 45 t, adecvata oricarui tip de teren. Noul model e stabil la viteze mari si usor manevrabil la viteze mici. Raza de rotire peste varful bratului telescopic, utilizand anvelope 14.00 R 25, e de numai 7,4 m. Lungimea sasiului este de 8,9 m, iar prin indepartarea cutiei de depozitare din fata, aceasta poate fi redusa la 7,7 m.
Noul LTC 1045-3.1 este proiectat ca o macara „all-in”, avand drept rezultat o greutate totala de 36 t, respectiv 12 t/axa. Aceasta este actionata de un motor diesel Mercedes-Benz cu sase cilindri in linie, care dezvolta o putere maxima de 240 kW/326 CP la un cuplu motor de 1.300 Nm.
Liebherr isi extinde gama de macarale cu brat telescopic pe senile cu noul LTR 1060 de 60 t. Bratul telescopic de 40 m poate fi extins cu un brat prelungitor suplimentar pliabil dublu, cu lungime intre 9,5 si 16 m. Telescoparea bratului se face in regim automat, putan atinge rapid lungimea dorita. Noul LTR 1060 combina avantajele unei macarale telescopice cu cele ale unei macarale pe senile, respectiv o capacitate off-road extrem de buna, in paralel cu o excelenta manevrabilitate.                    

Articole similare