Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu toti operatorii din zona se bazeaza pe industria automotive

Judetul Timis este recunoscut pentru numarul mare de producatori de componente auto localizati aici, iar ei, la randul lor, au favorizat cresterea volumelor de marfa operate de companiile de transport si logistica. Dezvoltarea in zona a acestora din urma nu este insa intotdeauna legata de industria automotive, asa cum demonstreaza, de exemplu, FM Romania.

Directorul general al companiei, Catalin Olteanu, arata ca „ne intereseaza sa avem drept clienti producatori de componente auto din zona, dar, din cauza mirosului puternic, nu le putem combina marfurile in depozit cu marfuri ale altor clienti de-ai nostri, in special cu alimentele. Deci e nevoie de depozite separate.“
 

Au existat, totusi, discutii cu unii producatori de piese auto, dar acestia mai au un specific: spre deosebire de firmele care produc pentru retail, si in cazul carora toate produsele sunt transportate de la fabrica la un centru de distributie sau un depozit, de unde se livreaza in toate zonele din Romania sau chiar si in alte tari, in industria automotive produsele nu merg spre piata larga, ci la fabrici de autovehicule, care incearca sa aiba alaturi un centru logistic de unde sa faca aprovizionarea just in time pentru linia de productie. Astfel ca producatorii de componente auto din Banat livreaza in zona de proximitate a consumatorului, nu intr-un depozit din Timisoara. In aceste conditii, „noi am avut discutii cu fabricile de componente auto pentru inbound, astfel incat furnizorii care le aduc materia prima si subansamblele pe linia de productie sa le livreze la noi si noi sa le livram fabricii cand e nevoie. Insa pentru asta cei din industria automotive au un mic depozit langa fabrica. Deci dezvoltarea noastra in zona nu se bazeaza deloc pe astfel de firme, ci suntem in continuare atenti la producatorii din alte domenii, inclusiv la P&G – care intre timp a vandut fabrica din Timisoara – sa vedem cum merge relatia cu furnizorul cu care ne-a inlocuit si daca vom putea sa reluam colaborarea“, arata Catalin Olteanu.

Ocuparea celei de-a treia celule din Timisoara este in grafic
FM are aproape 20.000 m2 construiti in Timisoara, unde clientii principali sunt Nestlé, Tereos, Flextronics si uneori Coca Cola, pentru inbound.
Dintre acestia, compania lucreaza si la centrul din Petresti numai pentru Tereos, in rest, sunt clienti diferiti in cele doua depozite.
Nestlé apeleaza la FM Romania pentru majoritatea serviciilor de care are nevoie in Romania, dar mai are si alti colaboratori. Insa cam tot ce se produce la noi vine in depozitul de langa Timisoara, de unde se distribuie in tara, alaturi de marfa de la alte fabrici din Europa. Producatorul cauta sa-si aduca materia prima in Romania just in time, dar uneori FM se ocupa si de depozitarea acesteia si contracteaza si camioanele de distributie.
In ceea ce priveste volumele operate in relatia cu Nestlé, ele au crescut pana la un punct si apoi s-au stabilizat, asa cum arata Catalin Olteanu, iar acum nu mai sunt fluctuatiile mari din …

Articole similare

Ad