Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mix de putere, tractiune si manevrabilitate

Desi pastreaza liniile familiei de camioane grele Mercedes-Benz, introduse de noul Actros, Arocs este un camion cu personalitate, care impune respect, prin designul specific al grilei radiatorului, care imita dintii cupei de excavator. Segmentarea gamei de constructii este privita in detaliu, Mercedes-Benz dezvoltand modele speciale pentru santier si pentru transportul de materiale de constructii, inclusiv o versiune de autobetoniera care poate incarca 8 m3. Cum prezentarea noii game Arocs a mai aparut in doua randuri in paginile revistei Tranzit, de aceasta data ne vom limita la impresiile lasate in urma incercarii a trei versiuni de camion – una on-road, una care poate fi utilizata si on-road si in santier, dar pe trasee mai putin accidentate, si una pentru off-road extrem – cu ocazia unor teste de conducere organizate de Daimler Trucks, atat pentru jurnalisti, cat si pentru clienti, intr-o mina de calcar din Dornap, de langa Düsseldorf, la inceputul lui mai.
 

Inainte de a incepe sesiunile de condus propriu-zis, gazdele au impresionat audienta cu un spectacol al camioanelor disponibile pentru teste, conduse de demo-driverii Mercedes-Benz. Acestea s-au invartit pe diferitele etaje ale minei din Dornap pe ritm de muzica, „pozand” ca niste adevarate staruri de moda in fata unor focuri de artificii plasate pe tot traseul strabatut.
Prima impresie la volanul Arocs ne-am facut-o pe traseul cel mai usor, cel pe sosea, dupa ce am simulat o descarcare de agregate, urmata de o reincarcare. Descarcarea pe lateral a benei se face usor, fara niciun pericol de rasturnare. Sigur, trebuie si ceva tehnica, deoarece nu se descarca totul dintr-odata si cu viteza, ci operatiunea se face in trepte, pentru a lasa pietrisul sa se aseze pe sosea, evitand acoperirea rotilor sasiului camionului.
Incarcarea, de asemenea, se face cu grija, dupa aranjarea catorva cupe cu „mot”, soferul trebuind sa aseze cat mai uniform incarcatura prin accelerari si franari bruste, manevrele cele mai la indemana in cariera.
Pentru cursele de aprovizionare cu agregate, Mercedes-Benz a pregatit o flota de camioane 6×4, propulsate de motorul de 7,7 l, cu puteri cuprinse intre 238 si 354 CP. Motoarele din aceasta gama echipeaza si sasiurile Loader pentru mixerele de beton de 8 m3.
Eu am condus un camion cu motor de 320 CP, care ofera rezerve de putere in orice moment, astfel ca abia la urcarea unui deal cu inclinatie mai mare se simte ca vehiculul este incarcat. Altfel, e la fel de sprinten ca un autotractor fara semiremorca. Cuplul maxim este disponibil intre 1.300 si 1.600 rpm, insa prin localitati poti lasa autovehiculul sa ruleze liber, pentru consum si uzura reduse, pana la 1.000 rpm, chiar spre 900 rpm, inainte ca PowerShift 3 sa schimbe viteza intr-o treapta inferioara.
Pentru aplicatiile on-road, functia Eco-Roll este disponibila, ajutand la economia de combustibil, foarte importanta si la autovehiculele folosite in constructii.

Articole similare