Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua forta in constructii

Pe 17-18 octombrie, la Poiana Brasov, Mercedes-Benz a prezentat pentru prima data in Romania cea mai avansata si versatila gama de camioane utilitare lansate vreodata de producatorul german: noile Antos, Arocs si Atego Euro 6. Jurnalistii si clientii invitati au avut ocazia sa testeze vehiculele in cariera de piatra Bixad-Malnas, unde tehnologiile special dezvoltate pentru aplicatiile in constructii si-au demonstrat din plin performantele.
 

Acesta a fost cel mai amplu proces de inlocuire a unei game intregi din istoria Daimler, considera Ovidiu Pintilie, sales&marketing manager trucks, Mercedes-Benz Romania. Dupa lansarea noului Actros Euro 6, acum doi ani, Mercedes-Benz a transferat tehnologia si catre ceilalti membri ai familiei camioanelor Euro 6, Antos, Arocs si Atego.
„Suntem foarte increzatori ca si acestea vor seta noi repere de eficienta pentru industriile carora li se adreseaza in ceea ce priveste costul total de exploatare si consumul de combustibil. Chiar daca in prezent situatia economica a Romaniei nu este cea mai buna, estimam cresteri in anii care vin, inclusiv ale industriilor carora li se adreseaza noile camioane. Suntem foarte siguri ca in scurt timp le vom vedea pe drumurile romanesti“, explica Ovidiu Pintilie, marketing&sales manager Mercedes-Benz Trucks.
Deocamdata din Romania nu au venit comenzi pentru Arocs, cel mai puternic vehicul dintre cele trei nou lansate, dar sunt cateva negocieri, exista interes, insa nu la un nivel semnificativ. Discutiile au loc cu operatori din segmentul care are cea mai mare pondere in constructii, adica aplicatiile de transport de materiale pe santiere si in conditii off-road. Ca urmare, obiectivele MB pentru sectorul de constructii sunt mai degraba calitative, nu cantitative, deoarece piata este la un nivel destul de scazut si se estimeaza ca o eventuala revenire va fi destul de lenta in perioada urmatoare.

Pentru multiple aplicatii in constructii
Pentru noile modele FleetBoard nu mai este echipare standard, ca in cazul Actros, fiind inlocuit cu FleetBoard Eco-Support, un program de asistenta a soferului in ceea ce priveste stilul de condus, disponibil indiferent daca vehiculul are sau nu si FleetBoard, si pe care soferul il poate folosi pentru a se autoeduca.
Modelul Arocs este dotat cu motoare bazate pe tehnologia BlueEfficiency, cu o gama de puteri cuprinsa intre 238 si 625 CP, sasiu robust si design imbunatatit al suspensiei si sasiului. Prin diversitatea configuratiilor, Arocs poate acoperi cerintele unei palete largi de activitati, de la transport pe santiere de constructii (45% din activitatea de transport in constructii, conform unui studiu realizat recent printre clientii din domeniu din Europa), pana la transport de materiale de constructii (30%) si de beton (15%). Pentru aceasta din urma este recomandat modelul Loader, cu volum de 8 m3, iar pentru cei care doresc un nivel ridicat de stabilitate si robustete pentru utilizarea off-road este recomandat Arocs Grounder.

Articole similare