Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Setra CC500 si noul Citaro Euro 6, in centrul atentiei

Daimler va avea la dispozitie la IAA, ca de fiecare data, o hala intreaga, unde vor fi expuse toate marcile, destinate tuturor segmentelor de transport. In ciuda „aglomeratiei“, divizia de autobuze si autocare, cu marcile sale Mercedes-Benz si Setra, nu va putea trece neobservata, mai ales ca are multe noutati de prezentat. Cea mai importanta, noua serie ComfortClass 500, va fi expusa in premiera mondiala.


Vanzarile de autobuze si autocare la nivel global au crescut anul trecut cu 2% comparativ cu 2010, ajungand la 311.000 de unitati. Din acestea, Daimler Buses a livrat aproximativ 40.000 de Mercedes-Benz, Setra si alte modele carosate de partenerii internationali. De altfel, cresterea vanzarilor a fost determinata in special de cererea mare de sasiuri, in conditiile in care productia de vehicule complete a cunoscut o evolutie descendenta, a aratat Hartmut Schick, CEO Daimler Buses. Chiar daca situatia de pe piata ramane dificila, constructorul german se poate lauda cu castigarea licitatiei pentru livrarea a 200 de autobuze articulate catre compania de transport public din Istanbul, Turcia, precum si a uneia de 90 de autobuze pentru Rio de Janeiro, Brazilia. Cota de piata detinuta la nivel global este de 12%, ceea ce face ca Daimler Buses sa fie primul producator de autobuze de peste 8 t.
In vederea mentinerii pozitiei pe piata, Hartmut Schick a anuntat lansarea initiativei Globe 2013, prin care se doreste intoarcerea unui procent de 6% din vanzari pe fiecare ciclu de business care va incepe anul viitor.

ATAS si ABA 2 la noua ComfortClass 500
Setra ComfortClass 500 va fi prezentat la Hanovra in premiera mondiala. Autocarul are un design progresiv, care ii accentueaza „figura“, rolul principal fiind de optimizare a aerodinamicii si de reducere a fortei de frecare cu aerul, al carei coeficient este acum de numai 0,33. Si in cazul Setra, acest lucru a generat o reducere de 5% a consumului de carburant.
Tot pentru a imbunatati aerodinamica, autocarele ComfortClass 500 sunt cu 95 mm mai lungi decat predecesoarele lor. Astfel, S 515 HD masoara 12.295 mm, in timp ce S 516 HD are 13.115 mm, iar S 517 HD, 13.935 mm. Latimea a ramas neschimbata – 2.550 mm – iar inaltimea este de 3.770 mm. Ampatamentul este si el mai mare cu 10 mm, astfel ca volumul compartimentului de bagaje a crescut de la 8,4 la 8,5 m3 si poate ajunge pana la 9,7 m3 daca se renunta la toaleta.
Setra CC 500 este propulsat de motorul OM 470, care dezvolta 425 CP la 1.800 rpm si are un cuplu maxim de 2.100 Nm la 1.100 rpm. Cutia de viteze este de noua generatie, PowerShift GO 250-8, al carei raport este 6,57 in treapta intai si ajunge la 0,63 in cea de-a opta.
Autocarul dispune de un pachet complet de sisteme de siguranta, inclusiv FCG (Front Collision Guard) si ABA 2 (sistemul de asistenta activa la franare). In premiera, autocarele sunt echipate cu sistemul ATAS de asistare a soferului in vederea mentinerii atentiei in timpul condusului.

Articole similare