Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alternativa la autobuzele de 12 m

Anadolu Isuzu ataca, din acest an, segmentul transportului urban cu Citibus, un autobuz de 9,5 m lungime, adaptat conditiilor de trafic aglomerat. In prezent, un model de pre-serie este prezentat pe mai multe piete-cheie pentru producatorul turc, reactiile si sugestiile primite din partea operatorilor urmand sa constituie ultimele ajustari in configuratia standard a Citibus. Un test-drive efectuat luna trecuta in Capitala a confirmat usurinta cu care vehiculul se strecoara prin aglomeratia urbana, in conditiile in care poate transporta pana la aproape 70 de pasageri. Iar motorul mic, de 5,2 l, asigura un consum de carburant semnificativ redus fata de propulsoarele care echipeaza autobuzele de 12 m.

Isuzu Citibus, lansat la sfarsitul lui 2011 la targul de autobuze de la Istanbul, a plecat la inceputul acestui an intr-o caravana prin Europa, fiind vizate in principal tarile unde producatorul turc are o cota de piata importanta. Zapezile din Romania au facut ca tara noastra sa nu mai fie prima pe lista de start, asa cum se dorise initial, astfel ca vehiculul a mers mai intai in Grecia, de aici a venit la noi, iar, dupa Romania, a plecat inspre Serbia si Croatia.
Citibus este deocamdata in faza de pre-serie, perioada in care sunt vizitati cat mai multi clienti, iar impresiile si sugestiile acestora urmeaza sa fie luate in calcul in momentul stabilirii configuratiei standard a vehiculului. Productia de serie va fi demarata in cursul acestui an.
La finalul caravanei europene, modelul demo va intra in flota firmei de transport public din Istanbul, motiv pentru care a si fost vopsit alb-violet.

Retarderul, eficient si util in traficul urban
Isuzu Citibus este propulsat de motor Isuzu 4HK1E5S common-rail turbo diesel intercooler, cu patru cilindri, avand o capacitate de 5.193 cm3. Puterea maxima este de 204 CP la 2.600 rpm, iar cuplul maxim, de 637 Nm, este atins pe o plaja de la 1.600 la 2.600 rpm. Vehiculul corespunde normelor de poluare EEV, acest lucru fiind posibil gratie tehnologiei EGR de recirculare a gazelor de emisie si a filtrului cu functie automata de regenerare si durata medie de viata de 200.000 km.
Cutia automata de viteze Allison, cu sase trepte plus marsarier, are ca avantaj faptul ca pe fiecare treapta de viteze in parte plaja de turatii a motorului este mai mica, favorabila unui consum redus de carburant. Reversul medaliei este ca pe o plaja de viteza redusa, cum este cazul in traficul urban, schimbarea de multe ori a treptelor de viteza ar putea constitui un dezavantaj, inclusiv din punct de vedere economic.

Articole similare

Ad