Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carosierii spanioli mizeaza pe pietele de export

Organizat la numai o luna dupa IAA Hanovra, Salonul de autobuze si autocare de la Madrid le-a permis carosierilor spanioli sa-si etaleze ultimele noutati intr-un mediu mai restrans si familial, si, de ce nu, probabil mai putin costisitor. Cu toate ca organizatorii au dorit sa sublinieze caracterul international al evenimentului, FIAA ramane o expozitie cu o puternica nota locala, inclusiv marii producatori adaptandu-si oferta la cerintele pietei iberice.


Organizat intr-o perioada in care piata spaniola de transport calatori este puternic afectata de criza economica prelungita, in special pe transportul public fiind stopate aproape orice fel de achizitii, FIAA Madrid a reusit sa depaseasca problemele de ordin financiar si s-a ridicat atat la nivelul expozantilor, cat mai ales al vizi-tatorilor. Marii producatori nu au lipsit de la eveniment, chiar daca au venit cu produse dedicate specificului industriei iberice, iar carosierii locali si-au concentrat toate eforturile pentru expozitie, care nu a dus lipsa de lansari si premiere. Printre acestea din urma se numara autobuzul intercity Irizar i3 si autocarul Sunsundegui SC7. Acesta din urma poate fi construit pe orice tip de sasiu, de la 12 la 15 m lungime, si este echipat cu sisteme de siguranta performante. Aerodinamica imbunatatita asigura un consum redus de combustibil. Setra ConfortClass 500 a fost pentru prima data prezentat publicului spaniol cu ocazia FIAA, la fel ca Setra 415 MultiClass Euro 6, Travego Euro 6, Neoplan Skyliner si noul sasiu MAN Euro 6.
Castrosua a prezentat doua autobuze hibrid gaz-electrice Tempus, pe gaz petrol lichefiat si pe gaz natural comprimat, concepute mai ales pentru orasele mici. Sistemul electric este furnizat de Siemens, iar energia este stocata in trei baterii. Magnus E este recomandarea Castrosua pentru transportul suburban, iar autocarul Stellae, pentru transportul pe distante lungi.
Iveco Irisbus a avut o adevarata desfasurare de forte, prezentand o selectie a celor mai noi modele de autobuze si autocare – Magelys Pro de 12,8 m lungime, Crossway de 10,6 m si Citelis hibrid – alaturi de numeroase microbuze carosate de diversi parteneri de pe piata locala. Au fost in total 20 de vehicule.
Vedetele standului Indcar au fost modelul Wing, care recent a castigat titlul de „Cel mai bun minibus” in Spania, si noua generatie Mago 2. Nu in ultimul rand, Noge a prezentat in premiera midiautobuzul Touring H, realizat pe sasiu Iveco si MAN, cu motor pe fata, varianta mai simpla si mai accesibila la pret decat Touring HD, iar Solaris a lansat modelul Urbino Ü pe piata spaniola, in variantele de 12 si 12,8 m lungime. Constructorul polonez este foarte avansat cu productia de autobuze electrice, avand in oferta doua Urbino de 8,9 m lungime, pe sasiu Solaris Alpino, in variante LF si LE. Autonomia vehiculelor este de 150 km. Acestora li se mai adauga un Urbino electric de 12 m lungime, cu motor de tractiune Vossloh Kiepe, baterii de 210 kW/ora si patru variante de incarcare.

Articole similare

Ad