Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nimeni nu vrea sa piarda

Targetul majoritatii clientilor este de a obtine o scadere de pret de la partenerii lor, iar companiile de logistica isi propun permanent o crestere a volumelor pe care, de cele mai multe ori, o pot obtine doar daca accepta conditiile viitorilor parteneri. Insa, daca in anii trecuti reducerile oferite clientilor au putut fi sustinute de transportatori, anul acesta, „cocosati” de toate cresterile de taxe si costuri din ultimii ani, transportatorii au fost nevoiti sa creasca tarifele. Cei care nu au procedat astfel sunt deja in faliment.

Astfel, in 2015 reducerile de costuri cerute permanent de clienti au fost acoperite din buzunarul expeditorilor, care sunt nevoiti fie sa renunte la partenerii ce nu le aduc profit, fie sa scada calitatea serviciilor catre acestia, in paralel cu adaptarea la nevoile unor firme care, desi au volume mai mici, le pot oferi un profit stabil.

 
Daca in automotive volumele clientilor au fost in crestere, in FMCG scaderea TVA a determinat o reducere a stocurilor din depozite. Companiile au incercat sa nu aiba marfuri cumparate cu TVA de 25% pe care sa fie nevoite sa le vanda cu 9%. Cu toate acestea, activitatea FM Logistic nu a scazut, deoarece s-a indreptat si catre alte piete, astfel ca a avut o serie de clienti temporari la Timisoara, care au compensat volumele celor traditionali. „Probabil ca PIB a crescut, probabil ca din automotive se fac mai multe volume, dar domeniul FMCG nu mi se pare ca a mers foarte bine, ci ca a stagnat“, a explicat Catalin Olteanu, directorul general FM Logistic Romania.
 
Ieftin sau performant
Catalin Olteanu a aratat ca la discutiile cu clientii participa un reprezentant de la achizitii si unul de la logistica. Daca cel de la operational si-ar dori un furnizor care sa-i ofere confort, chiar daca plateste mai mult, cel de la aprovizionare are un singur indicator de performanta: scaderea pretului. „In orice firma din lume, oricat e de mare, cei de la achizitii primesc un obiectiv de scadere a pretului. Chiar si dupa cativa ani ei tot mai trebuie sa reduca ceva.“ Pana cand ceva se clatina in relatia cu furnizorii logistici care, pentru a da un pret mai mic, scad nivelul de calitate a serviciilor, apoi unii dau faliment. Iar pentru a onora comenzile companiile ajung sa lucreze cu oricine si pentru greselile aparute sunt trasi la raspundere ori cei de la achizitii, ori cei de la logistica. Sau compania in cauza realizeaza ca trebuie sa-si revizuiasca bugetul si sa plateasca mai mult. Mai sunt si cazuri in care firmele aflate intr-o astfel de situatie nu reusesc sa gaseasca rezolvare. „Dar, daca clientii ar avea etica, ar putea sa faca un calcul corect al pretului si sa-l plateasca pe acela. Mai sunt firme care, dupa ce au luat cateva tepe, decid sa plateasca pretul corect, pentru ca altfel au mai mult de pierdut.“
Mai sunt companii care isi impart afacerea la mai multi furnizori. Astfel, cea mai mare parte a activitatii o desfasoara cu cel mai ieftin subcontractor, 30% cu altul putin mai scump, …

Articole similare

Ad