Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul public ar putea fi cartea castigatoare in 2013

Daca in 2012 toata industria de transport persoane din Romania s-a focalizat cu precadere pe atribuirea de trasee judetene si interjudetene, acum transportul public se detaseaza ca segment de maxim interes pentru producatorii de autobuze. Licitatiile planificate de mai multe administratii locale, in paralel cu posibilitatea accesarii fondurilor europene incepand cu 2014, sunt promitatoare. Astfel, inca de la inceputul acestui an, Otokar abordeaza ferm sectorul public de transport, prezentand pe piata romaneasca doua modele reprezentative pentru gama sa de produse: Centro C si Vectio C.


Producatorul turc de autobuze Otokar si importatorul si distribuitorul sau exclusiv pe piata romaneasca, MHS Truck&Bus, doresc sa acorde in acest an o atentie deosebita transportului public din Romania. „Pentru 2013 se asteapta foarte multe licitatii pe acest segment, motiv pentru care am adus inca de la inceputul anului Vectio C si Centro C, pentru a le prezenta cat mai multor municipalitati si administratii locale. Vehiculele acopera nevoi de transport dintre cele mai variate, atat din punct de vedere al capacitatilor, cat si a mobilitatii si accesibilitatii pe anumite tipuri de drumuri (centre istorice, spatii inguste etc.)“, a aratat Mehmet Ergene, director de export Otokar.
Autobuzele urbane au o pondere mai mare in productia constructorului turc comparativ cu autocarele. Este adevarat ca licitatiile pentru transportul public nu mai sunt in acelasi numar si la aceleasi volume ca in anii trecuti nicaieri in Europa. Pe de alta parte, nici operatorii privati nu manifesta un apetit deosebit pentru achizitii de vehicule noi, asteptand sa vada cum va evolua piata in perioada urmatoare.

750 de autobuze pentru Istanbul in 2012
Piata turceasca a fost foarte puternica in 2012 pentru Otokar, care a castigat mai multe licitatii pentru municipalitatea din Istanbul. Este vorba de 750 de autobuze urbane Kent, de 12 m lungime, a caror valoare se ridica la 124,8 milioane de euro. Acestea reprezinta aproape un sfert din productia totala a Otokar, care anul trecut s-a ridicat la aproximativ 2.800 de unitati. Exportul a fost afectat de criza economica din Europa, dar incepand cu acest an se doreste revenirea „in forta“ pe pietele europene. In 2012 a fost infiintata filiala Otokar Europe, cu sediul la Paris, tocmai pentru a fi mai aproape de clientii strategici internationali. „Nu suntem un jucator foarte mare deocamdata pe piata europeana si tocmai de aceea avem avantajul unei flexibilitati foarte mari pe diferite segmente, in vederea obtinerii unei cote de piata cat mai bune“, a aratat Ergene.
Franta este pe primul loc in topul vanzarilor Otokar. Producatorul turc are o prezenta buna si in Germania, Italia si Spania, unde in ciuda crizei a fost totusi o crestere de la an la an.

Articole similare

Ad