Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Licitatia a ramas in stand-by

Cea mai contestata atribuire de trasee de pana acum, cel putin din punct de vedere legislativ, ridica in continuare semne de intrebare, nu neaparat din prisma reluarii licitatiei, cat mai ales din perspectiva eventualelor consecinte. Pentru ca, cel mai probabil, operatorii care au contestat atribuirea pana acum o vor face si in continuare.
 

Reprezentantii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), care a preluat recent transportul judetean, au dat asigurari, pana la jumatatea lui ianuarie, ca licitatia pentru atribuirea traseelor judetene merge mai departe, desi Curtea de Apel Pitesti a dispus suspendarea ordinului 240/2012 in 17 decembrie anul trecut, iar alte instante din tara au dat rezolutii similare.
Paratilor, respectiv Ministerul Transporturilor si Ministerul Administratiei si Internelor (la acea data), nu li se comunicasera, se pare, pana cu doua saptamani inainte de data atribuirii, deciziile instantelor de judecata, iar in acest caz cele doua institutii nu puteau face recurs in termenul de cinci zile stabilit prin lege. Reamintim ca pe Portalul instantelor de judecata Curtea de Apel Pitesti „dispune suspendarea executarii Ordinului comun 240/1614/01.11. 2012 pana la solutionarea fondului contestatiei“ pentru dosarul 1020/46/2012, deschis de companiile Ovidius Trading, Cristi Crina Camelia, Bus Trans si Auto Tehnic. Ordinul 240/2012 a mai fost atacat in instanta si la Galati, unde s-a obtinut suspendarea partiala.
MDRAP nu trimisese in tara nicio informare prin care sa anunte ca s-ar suspenda licitatia pentru traseele judetene, iar pozitia reprezentantilor ministerului era ca atribuirea programului de transport judetean trebuie sa aiba loc conform calendarului comunicat. In acelasi timp, reprezentantii MDRAP spusesera ca daca sunt consilii judetene care decid sa nu mai faca atribuirea pe 5 februarie, isi asuma responsabilitatea pentru decizia luata. De atunci totul s-a stopat, pentru nu se stie cat timp.

Context si implicatii
De mai bine de doi ani se discuta modificarea legilor care guverneaza transportul judetean, respectiv legea 51/2006 si in special legea 92/2007, cu normele de aplicare aferente. Din motive greu de inteles nu s-a facut nimic, iar regulamentul european 1370, cu aplicabilitate directa in legislatia nationala, nu a facut decat sa complice si mai tare lucrurile.

Articole similare

Ad