Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Futura cu silueta de Magiq sub un nou logo

Dupa cucerirea trofeului International Bus of the Year, cu Citea, VDL Bus&Coach a sarbatorit, cu doua saptamani inainte de IAA, lansarea noii identitati de brand, a unei noi strategii comerciale si a unui model de autocar: Futura. Producatorul olandez a decis sa-si concentreze productia pe doar doua modele de baza – Citea (pentru autobuze) si Futura (pentru autocare) – folosind modularitatea, pentru cresterea profitabitabilitatii. Cu un nume familiar si un aspect apropiat de Magiq, Futura include cateva tehnici noi de design si echipamente moderne, insa a pastrat elementele functionale de la gama de autocare Bova si Jonckheere, nume care vor deveni istorie pana la lansarea noilor generatii Euro 6.
 

Ce-si doreste un client de autocar in prezent? Un Futura de 2,55 m latime, cu o usa de acces in fata care sa nu mai fie ingustata din cauza parbrizului curbat, un culoar larg si costuri de exploatare cat mai mici.
Aceasta este concluzia unui studiu de piata comandat de VDL Bus& Coach si realizat pe parcursul unui an de studentii unei facultati olandeze, care au calatorit in diferite tari ale Europei, cu diferite modele si marci de autocar.
Asa a luat nastere noua gama de autocare VDL Futura, care va inlocui toate celelalte marci si modele din gama VDL Bus&Coach. Deja disponibil in game cu doua si trei axe, noul Futura a intrat in productie inca din aceasta luna, primele modele urmand sa fie livrate clientilor in 2011.
Chiar daca fiecare piata isi face politica sa de preturi, oficialii VDL Bus& Coach au anuntat ca noul Futura cu silueta de Magiq va fi oferit la un pret situat intre preturile actualelor modele cu aceleasi nume.

Un autocar nou cu un nume familiar
Pentru a putea acoperi intreaga gama de autocare vandute pana acum sub marcile Bova si Jonckheere, noul Futura isi face debutul cu o gama completa de oferte: modelele de baza sunt reprezentate de autocarele cu doua axe, cu punte ridicata, de 12,2, respectiv 12,9 m, sau cu trei axe – 13,1, 13,9 sau 14,8 m – care, prin diferite aranjamente ale scaunelor, pot transporta pana la 57 de pasageri.
Din punct de vedere al designului, descendenta din familia VDL nu lasa loc de indoiala. Acesta prezinta o linie „curata“ a caroseriei, in stil minimalist, fara excese inutile, semanand destul de mult cu Bova Magiq.
Partea frontala a autocarului evidentiaza aerodinamica caroseriei, completata de logoul producatorului si noile faruri in forma de sageata. Liniile orizontale ale lateralelor divid clar caroseria in segmente functionale: habitaclul pasagerilor, cala de bagaje si compartimentul motorului. Linia sectiunii din spate a autocarului este concava, o forma caracteristica ce reduce presiunea exercitata in spatele vehiculului in timpul rularii.
La interior, linia bordului, dintr-o singura sectiune, dar in doua culori, a fost preluata de la Jonckheere, spatiul de lucru al soferului fiind reconceput pentru o ergonomie mai mare si un acces mai facil la elementele de control. Noul Futura este echipat cu sisteme separate pentru climatizarea habitaclului soferului si a salonului. Scaunul soferului si volanul sunt ajustabile, iar scaunul ghidului beneficiaza de aceeasi ergonomie si de un spatiu amplu de depozitare.
Inginerii VDL Bus&Coach au acordat o atentie sporita confortului pasagerilor. Sasiul, cu o axa frontala moderna si suspensie pneumatica coordonata electronic, ofera un grad de confort echivalent cu cel oferit de o limuzina. Un aspect neobisnuit este oferit de podeaua plana, iar la interior autocarul este dotat cu o noua generatie de scaune, putand fi adaptat, ca numar de locuri, in functie de cerintele clientilor. Compartimentul pasagerilor ofera senzatia de spatiu.

DAF si ZF raman furnizorii de baza
Pentru trenul de rulare, VDL Bus&Coach continua sa se bazeze pe motoarele DAF cu sase cilindri in linie. Pentru modele cu doua axe, prima alegere o constituie motoarele Euro 5 sau EEV din seriile PR si MX cu o putere de 361 si 410 CP, cu un consum redus de carburant. Cel mai puternic motor, de 460 CP, este rezervat pentru modelele cu trei axe, cu un cuplu de 2.300 Nm la o turatie moderata.
Transmisia automata AS Tronic si axa spate sunt furnizate de ZF, asigurand un raport optim de transmisie. Datorita suspensiei fata independente si controlului electronic, Futura ofera o manevrabilitate sporita in timpul condusului, iar axa spate detine suspensie pe perne de aer si stabilizatori care asigura confortul la rulare. EBS satisface si cele mai solicitante cerinte: cu frane pe disc si asistenta electronica la franare, frana de serviciu poate face fata oricarei situatii de trafic. In timpul urgentelor, ESP, numit, la DAF, Electronic Stability Control, exercita o frana independenta pe rotile individuale, pentru a impiedica vehiculul sa derapeze.

O noua sigla, care emana putere si dinamism
Cu sprijinul unor fosti angajati DAF, VDL Bus&Coach, cel mai tanar producator de autobuze si autocare, si-a redefinit strategia europeana, bazata pe o productie exclusiv in Olanda si Belgia si integrarea cu succes a mai multor producatori.
Compania a demarat activitatea in 2005, cand fosta VDL Bus Groep si-a schimbat denumirea in VDL Bus&Coach. Insa in spatele acestei companii nou formate stau nume cunoscute ca DAF Bus, Jonckheere, Berkhof, Kusters si Bova si mai multe tipuri de produse: autocare, autobuze de linie si interurbane, dar si sasiuri pentru aceeasi gama de produse, mini si midibuze, dar si vehicule double-decker.
„Impreuna avem decenii de experienta in fabricarea autobuzelor si autocarelor“, a afirmat Rémi Henkemans, CEO VDL Bus&Coach.
Compania olandeza VDL Groep este formata din 79 de companii, cu sedii in 16 tari si cu 6.800 de angajati. In prima jumatate a lui 2010, grupul a reusit sa atinga o cifra de afaceri de 746 de milioane euro, cu 10% mai mare ca in prima jumatate a anului trecut (678 de milioane de euro), insa domeniile de activitate sunt diverse, de la constructia de autobuze si autocare la cea de componente pentru industria auto, sisteme pentru sectorul agricol, echipamente pentru manipularea containerelor s.a.
Pentru producator, 2009 a fost un an turbulent. In ciuda cererii scazute, a fost luata decizia de a se investi in noi produse si procese, motorul acestor decizii fiind potentiala crestere a pietei de autobuze si autocare din anii urmatori. Toate schimbarile si actiunile au fost realizate sub sloganul „Move. Together.“, cu intentia de crea o legatura mai puternica intre subsidiare, iar in viitor toate produsele vor avea noul logo VDL.

Un nume pentru fiecare segment, cu modele satelit
Ca urmare a trei ani de procese de dezvoltare, teste extinse si mii de kilometri de testare, noul autocar Futura este pregatit sa-si faca debutul pe soselele europene. In 2007 a fost facut primul pas pentru schimbarea imaginii vehiculelor de transport public ducand la dezvoltarea gamei de autobuze urbane cu podea coborata Citea. In ciuda crizei economice, VDL Bus&Coach a dus la capat investitiile in noile game de produse pentru transportul turistic, reprezentat de Futura, si transportul public, prin noul Citea, desemnat, de altfel, si autobuzul anului in 2010.
Prezentarea publica a celor doua game, reprezentative pentru cele doua sectoare de transport, marcheaza si punctul de renuntare a constructorul olandez la produsele Jonckheere, si de mentinere doar a brandurilor Futura, pentru autocare si Citea pentru autobuze, toate celelalte branduri urmand a fi inlocuite cu versiuni ale celor doua game. „Futura se va baza pe tehnologia Jonckheere, iar pe termen lung vehiculele se vor schimba in linia de produse Futura, iar logoul Jonckheere in VDL“, a explicat Rémi Henkemans.
Rezultatul pe care constructorul il doreste prin rebranduirea gamelor de vehicule este o delimitare clara pe fiecare segment al pietei de transport. Constructia noilor modele se va realiza conform unui sistem modular ce va permite o productie mai eficienta, prin reducerea costurilor operationale ca urmare a reducerii greutatii vehiculului si a consumului de carburant, insa va insemna totusi o crestere a pretului de achizitie. „Amplasarea liniilor de productie in vestul Europei (nr. cu forta de munca mai scumpa) ne forteaza sa ne optimizam si sa automatizam liniile de asamblare pentru a ne mentine la nivelul competitorilor si al cerintelor clientilor de aici“, a completat CEO-ul VDL Bus& Coach.
Noua politica VDL Bus&Coach reprezinta un test serios pentru cele cinci fabrici integrate nu de mult sub umbrela producatorului belgiano-olandez. Cu echipe de proiectare si de vanzari independente pana mai ieri, care de multe ori concurau intre ele chiar si in fata clientilor, VDL va trebui sa rezolve in mai putin de un an toate tensiunile dintre echipele fiecarei fabrici. Restructurarea este dificila, insa strategia este clara: VDL vrea sa se situeze curand intre primii trei producatori europeni de autobuze si autocare. Cu un titlu de Autobuzul Anului la butoniera, VDL pare sa-si fi facut viata usoara pe segmentul autobuzelor urbane.
Ramane de vazut cum va fi primit noul Futura si daca clientii Jonckheere vor accepta sa renunte la fostele autocare de top, foarte inalte si confortabile, pentru altele care combina caracteristicile Jonckheere si Bova, reunite sub noua identitate VDL, la preturi mai mici.

Articole similare