Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Confort, siguranta, ecologie

La salonul de vehicule comerciale IAA Hanovra 2010, Setra isi va prezenta intreaga gama de autobuze si autocare, insa principala noutate o va constitui propria generatie de scaune, mai confortabile si cu un aspect practic imbunatatit, proiect dezvoltat de mai bine de patru ani. La standul Setra va fi expus si primul autobuz care va purta eticheta ecologica „Blue Angel“ (ingerul albastru), datorita gradului redus de poluare.
 

Noua generatie de scaune Setra ofera un confort maxim pentru pasageri, siguranta si versatilitate, fiind destinata atat autocarelor de lux, cat si autobuzelor de linie. Cele doua linii de scaune, Setra Route si Setra Voyage, au acelasi concept de baza si sunt rezultatul a patru ani de cercetare. De la cadrul metalic la tapiterie, niciun element nu a ramas nemodificat si in plus acum scaunele sunt fabricate in regie proprie la uzinele Setra din Neu-Ulm.
Aspectele vizuale si cele practice au fost combinate perfect. Noile finisaje laterale sunt acum mai elegante, fiind realizate din aluminiu. Pentru ajustarea laterala a scaunelor de langa culoar au fost integrate niste manere mai mari, vizibile si usor de accesat, cu dubla comanda, responsabile si pentru ajustarea unghiului spatarului.
Cotiera pentru noile scaune are o forma mai eleganta si o suprafata mai mare, pentru un plus de confort. Producatorul german a brevetat mecanismul pivotant, foarte usor de folosit, pentru plierea cotierei pe linia scaunului, pentru un acces mai facil.
Spatarul si perna scaunului au o noua forma, iar in functie de tipul de vehicul se poate opta pentru o varianta scurta sau una lunga. Pentru sporirea confortului, constructia scaunului este realizata pe arcuri; pernele pot fi scoase usor, atat pentru reparatii, cat si pentru curatenie.
Scheletul scaunului este realizat dintr-un sistem tubular dublu fabricat din aluminiu si cantareste mai putin decat vechiul model. Noul sistem de prindere a eliminat si vibratiile care apareau in momentul in care nu erau pasageri la bord.
La fel ca la modele anterioare, prinderea centurii de siguranta se realizeaza pe lateral, dar in afara scaunului, astfel incat, in cazul unui accident, decuplarea se face mai repede. In varianta standard, centura de siguranta are sistem de prindere in doua puncte, optional fiind disponibila si varianta in trei puncte.
Unghiul mai abrupt al spatarului in pozitia standard ii permite pasagerului sa se ridice usor. Daca spatarul este inclinat revine in pozitia initiala automat atunci cand pasagerul se ridica, astfel ca la terminarea calatoriei soferul nu mai este nevoit sa le indrepte. Optional, si suportul pentru picioare poate glisa automat in pozitia initiala.

3 kg mai putin pentru fiecare pereche de scaune
„Noul design si materialele utilizate, ca aluminiul, otelul si plasticul pentru spatar, au condus la o reducere cu 3 kg a greutatii pentru fiecare pereche de scaune fata de modelele anterioare“, a spus Martin Gaub, project manager pentru noul concept de scaune Setra. Astfel, pentru un autocar de 12 m lungime, reducerea greutatii este de 70 kg, un beneficiu in plus pentru vehiculele utilizate in statele cu restrictii in ceea ce priveste masa maxima admisa.
Fiecare vehicul se poate transforma in unicat prin multitudinea culorilor, dar si a tesaturilor disponibile; in plus, scaunele pot fi individualizate si prin modelul ales pentru cusaturi. Modelele disponibile sunt practic nelimitate, in functie de optiunea clientilor. Astfel, pentru compartimentul de depozitare din spatele spatarului se poate opta pentru plasa sau pentru tesatura plina. De asemenea, exista mai multe variante si pentru masuta rabatabila, suportul pentru pahare si manerele de prindere, iar cotiera se poate comanda fixa, rabatabila sau, in functie de aplicatia pentru care este utilizat vehiculul, se poate renunta cu totul la montarea acesteia, pentru mai mult spatiu.

Voyage Plus si Supreme, confort la superlativ
Ca si la modelele precedente, exista o gama de scaune exclusive, din seriile Voyage Plus si Voyage Supreme, care se remarca prin modelele spatarelor, cusaturilor si manerelor utilizate pentru ajustarea scaunelor laterale, dar si ale celor inserate in spatar, care pot fi realizate din lemn sau fibra de carbon.
Voyage Plus ofera un grad mai mare de confort gratie unui strat suplimentar de umplutura pentru scaun si spatar si formei mai ergonomice. Cusaturile si combinatia de culori si materiale ofera un aspect vizual placut. Versiunea de top, Voyage Supreme, ofera un spatar mai luxos, iar designul a fost gandit pentru a satisface si cei mai pretentiosi calatori. Spre deosebire de celelalte modele, unde pielea era optionala, varianta standard a Voyage Supreme are tetierele imbracate in piele, la fel si vipusca.
Clientii au la dispozitie peste 80 de tipuri de tesaturi si mai mult de 10 tipuri de piele care pot fi combinate. „Din octombrie 2010, noile scaune vor fi montate pe toate modelele de vehicule, exceptie facand momentan cele cu podea coborata, fara o crestere a pretului final“, a declarat Wolfgang Haenle, Head of Production Daimler Buses.

Cu trei serii de modele este acoperit orice segment
Pentru 2011, Setra aduce imbunatatiri atat din punct de vedere tehnologic, cat si la aspectul interior si exterior, printr-o serie de face-lift-uri la gamele MultiClass, ComfortClass si TopClass. Acestea vor fi prezentate in premiera publicului cu ocazia IAA Hanovra sub motto-ul „Best in Class“.
Un punct forte pe lista noutatilor pentru IAA este si echiparea autobuzelor si autocarelor Setra cu motoarele OM 457, cu sase cilindri in linie, care indeplinesc standardele EEV fara filtru de particule, doar prin modificari aduse direct in structura motorului, care vor purta eticheta „Blue Angel“.
Reprezentativ pentru gama TopClass, modelul S 416 HDH, pe trei axe, cu punte ridicata, a fost echipat, pe langa scaunele Voyage Supreme, cu monitoare de 10 inch, montate sub compartimentele pentru bagaje, sistem WLAN si prize pentru curent. La imbarcarea in autocar, pasagerii sunt intampinati de un suflu de aer proaspat de la atomizorul montat la intrare, iar podeaua a fost acoperita cu furnir ce imita piatra. Aceleasi modificari vor putea fi observate si pe double-decker-ul Setra S 431 DT.
Printre noutatile pentru gama de autocare turistice ComfortClass 400 se numara si dotarile de siguranta. Astfel, modelul Setra S 415 GT-HD cu doua axe, de 12,2 m lungime, include in varianta standard sistemul de coliziune frontala, precum si o combinatie de cruise-control adaptiv (ACC), sistem de asistenta activa la franare (ABA) si de avertizare la incalcarea benzilor de circulatie (LGS).
De asemenea, au fost aduse imbunatatiri sistemului de atentionare la rularea in marsarier, iar sistemul de navigare este nou.
Tot in varianta standard, vehiculul a mai fost echipat cu un sistem de detectare a incendiilor, cu care, incepand cu 2011 vor fi echipate toate modelele Setra.
Modelele Setra UL din gama MultiClass sunt acum disponibile cu acelasi parbriz unghiular cu care sunt echipate autocarele turistice, in locul celui abrupt utilizat pana in prezent. In acelasi timp, S 415 NF va fi primul autobuz Setra echipat cu motor EEV care poarta eco-eticheta „Blue Angel“.       

Articole similare