Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

SOLARIS

De anul trecut, producatorul polonez Solaris este prezent activ in Romania gratie livrarii unei flote de 10 autobuze Urbino 12 cu podea coborata catre Regia de Transport din Oradea.
Urbino 12 este produsul Solaris cel mai popular, gama fiind completata si de versiunea hibrida, proiectata special pentru autobuzele cu o lungime cuprinsa intre 9 si 12 m.
Sistemul hibrid paralel foloseste un motor electric trifazic pentru a recupera energia in timpul franarii si o depoziteaza in baterii Li-Ion, dupa care este folosita in momentul accelerarii.

Puterea maxima generata de motorul electric este de 44 kW la un cuplu de 420 Nm. Cei patru acumulatori, cu o capacitate de 3,6 kW/h la o tensiune de 340 V, sunt montati sub scaune, in partea din fata a autobuzului.
Urbino 12 Hybrid este echipat cu motor diesel Cummins de 6,7 l, de 220 CP (cuplul maxim de 850 Nm), care indeplineste standardele EEV.
Tot pentru transport urban, Solaris a inceput productia de serie a tramvaielor, gratie castigarii licitatiei pentru livrarea a 45 de Tramino LF catre municipalitatea din Poznan.
Polonezii au inceput in 2008 sa dezvolte pe cont propriu un proiect de tramvai, rezultand astfel Tramino, cu podea complet coborata, construit modular, astfel ca vor fi disponibile modele avand lungimea cuprinsa intre 18,8 si 31,7 m (cu trei pana la cinci sectiuni). Gratie experientei capatate alaturi de alte nume cu rezonanta in domeniu, Solaris a castigat licitatiile anuntate de MPK Poznan in 2009, in fata unor competitori importanti: Alstom, Bombardier, Siemens s.a.
Primele unitati vor fi livrate in iunie 2011, iar urmatorul lot in martie 2012, chiar inainte de Campionatul European de Fotbal.
Desi costul de achizitie este de circa doua milioane de euro, consumul in exploatare este mult mai redus decat al unui autobuz, iar durata minima de viata este de 30 de ani.
Componentele utilizate sunt achizitionate de la cei mai buni furnizori din Europa – sistemul de franare este produs de Haldex, aerul conditionat, de Konvekta, iar cutia de viteze, de Voith.
Cabina soferului este moderna, cu touchscreen, asemanatoare cu cea a lui Solaris Urbino 12 Hybrid.
Tramino are o capacitate de 209-229 de locuri (circa 4 pasageri/m2).
Pentru segmentul intercity, Solaris ofera InterUrbino, in versiunile de 12 si 12,8 m lungime (cu doua axe), respectiv de 14 m, pe trei axe.
Noul InterUrbino a fost proiectat ca un autobuz interurban cu podea ridicata pentru operatiunile regionale si pentru a reflecta cerintele pietelor de transport vine intr-un numar destul de mare de configuratii, datorita designului flexibil.
Autobuzul este oferit in patru configuratii diferite, care-i permit sa intruneasca si cele mai pretetioase cereri.
InterUrbino stabileste noi standarde de confort si economie, fie ca este utilizat ca autobuz de mare capacitate pentru transportul scolar, fie ca este utilizat pe trasee de linie.
Confortul si longevitatea sunt premisele de la care producatorul polonez a pornit pentru realizarea sasiului autobuzului, construit din otel inox, in timp ce acoperisul si panourile laterale sunt realizate din otel si aluminiu, deoarece, chiar si in cele mai dure climate, materialele anticorozive asigura o durata de viata indelungata.
Spre deosebire de alte autobuze interurbane, compartimentul de bagaje nu mai este sub salon, cu acces din exteriorul vehiculului, ci la interior, deasupra scaunelor, combinand un design estetic cu functionalitatea. Accesul este mai usor pentru pasageri si, in plus, usureaza sarcina soferului, in special pe timp de iarna. In varianta de 12 m lungime, InterUrbino dispune de 53 de scaune, insa exista posibilitatea de a configura interiorul si cu scaune speciale pentru copii.
Pentru rutele regionale, InterUrbino poate fi dotat cu o zona multi-scop in partea opusa a usilor centrale, fie cu un layout fix sau cu scaune amovibile.
Pentru grupuri mai mari de persoane reprezinta o solutie practica si economica datorita capacitatii.
Vehiculul este astfel conceput incat spre final inaltimea interioara este mai mica, din cauza compartimentului motorului, dar acest lucru nu reprezinta un impediment pentru pasageri.
Pentru motorizare se poate alege intre un motor mai mic Cummins sau altul mai mare, DAF. Mentenanta nu a fost uitata, astfel ca fiecare componenta si trenul de rulare sunt usor accesibile, facand din InterUrbino o alegere versatila si atractiva.
Tot pentru segmentul intercity, Solaris propune autobuzul Urbino LE 15, care combina sistemul de acces fara trepte cu mentenanta facila a autobuzelor conventionale cu podea ridicata.
Urbino 15 LE, de 14,59 m lungime cu trei axe si suspensie independenta pe axa fata, dispune de o capacitate de 61+4 scaune, si este acum disponibil si cu motor pe gaz natural comprimat, ce corespunde normelor EEV, produs de Cummins. In varianta standard, acesta este echipat cu motor DAF Euro 5 de 9,2 l, ce dezvolta 355 CP, cuplat la o cutie de viteze ZF Ecolife.
Cel mai mic membru al familiei Solaris este Alpino 8.9 LE. Midibusul de doar 8,9 m lungime si 2,4 m latime este foarte usor de manevrat, ideal pentru strazile inguste din orase, dar si pentru drumuri difcile de munte. In ciuda dimensiunilor mici, Alpino dispune de o capacitate de 27 de locuri.

Articole similare