Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Special pentru cerintele de transport interurban

Mercedes-Benz Intouro este solutia ideala pentru interurban, oferind, in acelasi timp, o capacitate generoasa de transport (55 de locuri la categoria I), o tehnologie viabila si economica si toate echiparile necesare pentru un confort optim al calatorilor. Robust si practic, autobuzul se manevreaza cu usurinta in conditii de trafic dintre cele mai variate, mai ales ca soferul gaseste intuitiv toate comenzile si nu trebuie sa isi abata atentia de la drum.


Mercedes-Benz Intouro a fost printre cele mai bine vandute autobuze pentru licitatiile de trasee asteptate sa aiba loc la inceputul acestui an, EvoBus Romania livrand nu mai putin de 37 de unitati din acest model. Vehiculul este propulsat de motorul OM 926 hLA, cu sase cilindri in linie, de 285 CP, care corespunde standardului de poluare Euro 5. Cuplul maxim, de 1.120 Nm, este atins pe o plaja de turatii de la 1.200 la 1.800 rpm. Cutia de viteze Mercedes-Benz GO 110 manuala este servo-asistata si are sase trepte plus marsarier, cu un raport al transmisiei i=5,222.
Serpentinele din zona Cheia au fost urcate utilizand treptele a treia si a patra de viteza (cea de-a treia chiar si pentru virajele „ac de par“, cu o turatie a motorului de 1.200-1.300 rpm). Iar in rampa am ajuns cu treapta a patra pana la 40 km/ora, cu 1.500 rpm. Pe drumul Valenii de Munte-Ploiesti-Bucuresti, fara variatii mari de inclinatie, am mers in special cu treapta a cincea si chiar a sasea de viteza, pentru un consum cat mai economic. In conditii de trafic lejer se poate rula fara probleme in treapta a sasea, cu fix 1.200 rpm si 58-59 km/ora.
Intouro este special conceput pentru transportul interurban si tocmai din acest motiv a fost echipat cu motorul de 7,2 l, pentru un consum de combustibil cat mai economic. Optional se poate alege si propulsorul de 300 CP, insa pe autostrada Bucuresti-Ploiesti am constatat ca la 80 km/ora deja atinsesem 1.800 rpm, iar la viteza maxima de 100 km/ora turatia poate creste pana la 2.100-2.200 rpm, in functie de configuratia terenului. Astfel, pentru a mentine un consum optim, motorul mai mare este de evitat.
De altfel, Intouro nici nu este un vehicul cu care sa „alergi“ ca la transportul international, fiind dedicat serviciilor interne regulate, cu opriri periodice. Tocmai de aceea in zona centrala a bordului este prevazut un spatiu special pentru montarea unui aparat de taxat, iar intrarile pe la cele doua usi sunt largi si spatioase. In plus, ambele usi au in partea de jos un geam suplimentar, care ofera mai multa luminozitate si, in plus, la usa fata il ajuta pe sofer sa vada mai bine ce se intampla in afara masinii, mai ales ca nu exista oglinzi „de gabarit“ pentru zona colturilor.
Vehiculul, avand dimensiuni 12.140×2.550×3.355 mm (Lxlxh – inclusiv agregat de aer conditionat), se manevreaza foarte usor, iar maneta cutiei de viteze, desi este montata in podea si nu pe bord, cum este la Tourismo, ii vine la indemana soferului. Retarderul are cinci trepte pentru reducerea vitezei.

Articole similare