Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul in jurul Clujului se reorganizeaza. Firmele private sunt revoltate.

Regia Autonoma de Transport Urban Calatori din Cluj-Napoca (RATUC) a anuntat ca va incepe la 1 mai sa opereze si in localitatile invecinate municipiului, potrivit informatiilor aparute in presa locala. Iar pana atunci primarii urmeaza sa se puna de acord in privinta noilor reglementari din statutul Asociatiei Zona Metropolitana Cluj (AZMC). Operatorii privati sunt revoltati, considera ca includerea traseelor judetene in programul de transport metropolitan ce va fi deservit de RATUC este ilegala si sunt decisi sa isi caute dreptatea in instanta.
 

Beneficiile pe care RATUC le poate oferi acestor localitati nu ar putea fi asigurate de niciun alt operator privat, a declarat directorul general Liviu Neag. El este de parere ca atribuirea curselor judetene prin licitatie catre operatorii privati este in dezacord cu descentralizarea promovata de autoritati si ca deciziile privind asigurarea unor servicii de interes public trebuie luate local.
Cadrul legislativ deocamdata protejeaza operatorii privati care efectueaza traseele judetene si, in ciuda suspendarii in instanta a ordinului 240/2012 si a blocarii licitarii noului program de transport judetean 2013-2019, ordonanta de urgenta a guvernului promulgata la sfarsitul lui februarie si care modifica OG 27/2011 le da sperante tot acestora, intrucat stipuleaza ca serviciile de transport public ce primesc obligatie de serviciu public, asa cum este definita aceasta in Regulamentul (CE) 1370/2007, se reglementeaza prin legi speciale.
Reprezentantii administratiilor locale sperau in realizarea unui cadru legislativ mai clar si cu intarirea prerogativelor la nivel local. Acestia sunt de parere ca este nedrept sa se decida la centru cum ar trebui sa arate un traseu intr-un judet. Pentru cei de la centru un traseu in Chinteni poate sa insemne numai legatura intre centrul de comuna si municipiu, adica numai ceea ce este avantajos pentru operatorul privat de transport. Satele sunt lasate pe dinafara, de parca oamenii care locuiesc acolo nu ar avea nevoie de transport, si pentru orice edil este greu de justificat ca localitatile respective nu sunt cuprinse in traseul pe care opereaza o anumita firma de transport.
O alta problema semnalata in presa locala este majorarea pretului biletului de calatorie dupa bunul plac al operatorilor privati, un argument puternic pentru edilii locali sa doreasca un serviciu integrat pentru transportul in comun.

La un abonament „metropolitan“, bonus unul urban
Liviu Neag si primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, i-au invitat la negocieri pe primarii comunelor vecine, promitandu-le avantaje greu de refuzat. Primarii din Baciu, Apahida, Floresti, Chinteni si Feleacu au fost de acord sa semneze, in mod direct, contracte de servicii cu RATUC, pentru care au fost adoptate hotarari de consiliu local.

Articole similare

Ad