Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hibrizii „vizionari“ ar putea reduce consumul cu inca 5-10%

Un alt proiect la care lucreaza Volvo Technologies este „Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport“ (HAVEIT), care vizeaza dezvoltarea mai multor sisteme de siguranta activa si la care mai participa, printre altii, Volkswagen si Continental.
Proiectul Volvo se refera la dezvoltarea unui soft, care, pe baza unui GPS si a unei harti digitale exacte, sa poata „prevedea“ traseul pe care circula autobuzul hibrid in urmatoarele 2-3 minute, pentru a putea distribui puterea dezvoltata atat de motorul diesel, cat si de cel electric, in functie de conditiile de trafic si de relief de pe traseu (semafor, statie, lucrari de constructii, limitari de viteza, panta, rampa etc.), pentru a putea recupera cat mai multa energie electrica.
 

De exemplu, daca sistemul transmite ca urmeaza o rampa si apoi o panta, iar bateriile sunt incarcate complet, acesta ar putea comuta pe sistemul electric la urcarea dealului, astfel incat sa se mai consume din energia din baterii pentru a face loc pentru energia care ar putea fi recuperata la coborarea pantei urmatoare.
Sistemul controleaza si transmisia, astfel incat permanent sa fie angajata treapta corecta de viteza, pentru ca vehiculul sa aiba un consum cat mai mic. In acest fel, cercetatorii Volvo au estimat posibilitatea obtinerii de economii de combustibil de inca 5-10% fata de cele care se pot obtine oricum cu sistemul hibrid. Autobuzul trebuie echipat cu doua scannere pe laser, montate in bara de protectie, pentru a masura viteza de deplasare si distanta fata de vehiculul dinainte si o camera color care „sa vada“ culoarea semaforului (pe o raza de 50 m). Pe viitor, aceasta informatie ar putea fi transmisa wireless direct de la semnalul semaforului, insa acum este necesara o camera.
Specialistii Volvo considera ca acest sistem ar putea fi ideal mai ales pentru autobuzele urbane care circula pe trasee constante. Proiectul se finalizeaza in vara lui 2011, cand producatorul suedez trebuie sa faca sistemul functional pe autobuzul 7700 hibrid.

Articole similare