Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu avem legislatie pentru a sanctiona piratii. Control doar pentru cei cu acte in regula

In lipsa unei legislatii care sa sanctioneze piratii din transportul de persoane, operatorii seriosi trebuie sa faca fata concurentei neloiale care se manifesta in nenumarate forme. Chiar daca reprezentantii Politiei Rutiere si ai ISCTR sunt bombardati cu mii de sesizari, posibilitatile de actiune sunt limitate. Sperantele sunt acum in amendarea legii taximetriei, care sa le dea autoritatilor posibilitatea de a sanctiona si persoanele fizice care fac transport la negru si care reprezinta una dintre cele mai periculoase si greu de depistat categorii de pirati.
 

In ultima perioada s-au inmultit reclamatiile venite din partea transportatorilor la adresa celor care fac piraterie cu autovehicule de 8+1 locuri. Practic, s-au imputinat sesizarile intre operatorii de transport, in schimb sunt tot mai multe semnale la adresa piratilor cu autoturisme. S-a incercat rezolvarea problemei prin licentierea vehiculelor de 8+1 locuri, prin ordonanta 11/2013, dar in lipsa normelor metodologice sanctionarea este imposibila. Ordonanta nu prevede insa decat sanctiuni pentru persoanele juridice, nu si fizice. Asa ca nu se rezolva prea multe lucruri.
In acelasi timp, carosierii prezenti la conferinta au confirmat faptul ca au primit deja cereri pentru vehicule de 7+1 locuri, dovada a faptului ca simpla licentiere a autoturismelor 8+1 nu va reprezenta o piedica in calea celor care doresc sa ocoleasca legea.
Lizeta Volcinschi, directorul Directiei Rutiere din cadrul Ministerului Transporturilor, a confirmat faptul ca legea de promulgare a ordonantei 11/2013 nu a fost inca publicata in Monitorul Oficial si urmeaza sa fie reanalizata de Parlament. Oricum, licentierea ar fi vizat doar transportul national, intrucat regulamentul european 1073 nu prevede licentierea autoturismelor de 8+1 locuri.
Prin proiectul de amendare a legii 38 a taximetriei s-a introdus posibilitatea sanctionarii persoanelor fizice care conduc autoturisme si efectueaza transport ilegal de persoane, inclusiv cu posibilitatea ridicarii de catre Politia Rutiera a placutelor de inmatriculare ale vehiculelor. Proiectul ar putea fi adoptat chiar in cursul acestei luni, a precizat Lucian  Sova, deputat si membru in Comisia de Industrii si Servicii din Parlament, prezent la conferinta.

Operatorii asteapta o pozitie ferma din partea institutiilor de control
Costel Munteanu, director Patru Plus Trans (Piatra-Neamt), a aratat faptul ca pirateria porneste de obicei din zonele limitrofe ale oraselor, din comune. „Daca seful de post pune piciorul in prag la el in comuna, nu se mai face piraterie, pentru ca el stie cu ce se ocupa fiecare. Daca va opri masina cu care se face piraterie de mai multe ori si va lua declaratii pasagerilor transportati la sectia de politie, sansele de recunoastere a faptei cresc. Apoi trebuie sesizata politia economica, pentru evaziune fiscala“.

Articole similare