Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Judeteanul, un butoi cu pulbere gata sa explodeze

La momentul desfasurarii conferintei, situatia atribuirii programului judetean de transport era incerta. Cei mai multi operatori prezenti au solicitat organizarea unei licitatii in baza ordinului 240, pentru care, in 5 septembrie a.c., MDRAP a avut castig de cauza in instanta, intr-unul din procese. MDRAP respinge insa din start aceasta varianta, intrucat se pare ca mai este un proces pe rol, nefinalizat inca. Multi transportatori s-au declarat de acord si cu prelungirea programului cu 4-5 ani, cum permite regulamentul european 1370.
 

In ambele variante, toti doresc ca MDRAP sa respecte promisiunile facute in ultimul an si sa asigure o atribuire corecta, mentinand principiile convenite impreuna cu transportatorii, sau o prelungire rezonabila a licentelor de trasee judetene, daca se vrea modificarea legislatiei in vigoare. Anuntarea unor criterii/proceduri diferite de cele agreate initial intre autoritati si operatori, care sa se aplice in viitorul apropiat, ar fi incorecta si nu ar face decat sa arunce in aer intreaga industrie de profil.

Atribuirea programului de transport judetean a reprezentat de departe cel mai fierbinte subiect al conferintei si tocmai din cauza atmosferei tensionate reprezentantii MDRAP au preferat sa se ascunda in spatele usilor inchise de la Minister si sa nu dea ochii cu operatorii. In lipsa celor care urmeaza sa le hotarasca viitorul in afaceri, transportatorii au adunat informatii de la cei care au participat la discutiile de la MDRAP si au convenit sa recurga la ample actiuni de protest in cazul in care continua sa fie batjocoriti de legiuitori.
„Discutiile cu MDRAP au fost incepute in mai, dupa suspendarea ordinului 240 in instanta, in iarna anului trecut. Au avut loc mai multe intalniri, inclusiv la nivel de conducere, in care ni s-a spus «poza la criterii». Practic, am primit garantia ca se vor pastra criteriile din toamna anului trecut“, a aratat Augustin Hagiu, consilier in transporturi.
In ultimele luni a fost reluata polemica de anul trecut referitoare la incadrarea transportului judetean in categoria serviciilor de utilitate publica, cu acordare sau nu de compensatie, cu mentinerea criteriilor de atribuire din ordinul 240 sau atribuirea programului de transport dupa legile 51/2006 si 92/2007. Numai ca momentul nu este potrivit pentru polemici, iar legislatia nu este un joc de-a „alba-neagra“, mai ales atunci cand sunt bani grei in joc, alaturi de viitorul a sute de operatori de transport, care au facut investitii intr-o directie indicata tot de legiuitori.

Cine pune acum bete in roate atribuirii traseelor judetene?
„Am constatat ca Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC), dupa toate intalnirile avute, nu face decat sa bata pasul pe loc, pentru a forta lucrurile sa ajunga in zona atribuirii directe. Daca licentele de traseu expira pe 31 decembrie 2013, evident ca, mergand pe legislatia in vigoare, ajungem la atribuirea directa.

Articole similare

Ad