Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Programul judetean se prelungeste. Dar cu cat?

Dupa numeroase demersuri din partea operatorilor pentru a obtine un raspuns de la MDRAP cu privire la soarta transportului judetean, reprezentantii asociatiilor patronale s-au intalnit pe 19 septembrie cu cei ai Ministerului, solicitandu-le prelungirea valabilitatii programului judetean cu 5 ani. COTAR, FORT si URTP, care reprezinta circa 90% dintre transportatorii de persoane din tara, au inaintat o adresa comuna prin care MDRAP sa inteleaga ca toti operatorii au acelasi obiectiv: crearea unui cadru legal stabil in transportul judetean.
 

Prelungirea licentelor de traseu este acum singura solutie rezonabila, chiar daca in ultimele saptamani au inceput sa se vehiculeze tot felul de variante, unele chiar ingrijoratoare. Principala problema a transportatorilor este ca nu sunt pregatiti pentru alte conditii de atribuire, intrucat li s-a garantat de la inceputul anului de catre autoritatile competente ca suspendarea in instanta a ordinului 240 si prelungirea traseelor judetene pana la sfarsitul lui 2013 nu vor aduce schimbari in modul de alocare. Orice alta decizie este periculoasa si va arunca in aer industria de profil. MDRAP a cerut pentru a veni cu o rezolutie pana la inceputul lui octombrie. Chiar daca nu avem o confirmare oficiala, prelungirea pe 5 ani e greu de crezut ca se va acorda, intrucat si in regulamentul european 1370 se precizeaza ca programul de transport se poate prelungi cu pana la jumatate din perioada de timp pentru care a fost atribuit initial. Situatia este delicata si incununeaza un an plin de tensiuni si de compromisuri. Oricate argumente si scuze ar gasi conducerea MDRAP pentru a incerca sa explice de ce s-a ajuns aici (instabilitate politica, procese etc.) un lucru este cert: se discuta de revizuirea si corectarea legii 92/2007 din 2010. Prelungirea cu doi ani a licentelor de trasee judetene si interjudetene in 2011 a adus la o noua perioada de „liniste“ de doi ani, timp in care MAI – la acea vreme – avea timp sa corecteze legislatia nationala, sa o armonizeze cu cea internationala si sa elimine toate confuziile, dar nu a facut-o. De asta s-a ajuns aici, iar acum MDRAP are obligatia sa-si asume toate aceste lipsuri (inclusiv cele proprii, de la inceputul anului si pana acum) si sa asigure linistea in transportul national de persoane.

Articole similare