Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solaris este gata pentru Euro 6

Solaris Bus&Coach a prezentat, la sfarsitul lui septembrie, la Berlin, autobuzele Urbino si InterUrbino propulsate de motoare Euro 6. Producatorul polonez colaboreaza cu DAF pentru motorul MX-11 destinat aplicatiilor grele si cu Cummins pentru propulsorul ISB, recomandat midibuzelor si autobuzelor hibrid. Raman in oferta autobuzele pe gaz natural comprimat sau biogaz, cu motoare Cummins ISLG, precum si vehiculele electrice.
 

Cu prilejul evenimentului de lansare, reprezentantii presei de specialitate au avut posibilitatea sa testeze Urbino 18 si InterUrbino in Berlin si in zonele invecinate.

Solaris Bus&Coach este pregatit pentru trecerea la Euro 6 cu o gama completa de autobuze urbane si interurbane, cu motoare diesel si pe gaz. Producatorul polonez primeste deja comenzi pentru toate modelele si primele unitati vor fi livrate la export inainte de sfarsitul acestui an. In trecerea la motorizarea Euro 6 obiectivul a fost de a gasi furnizori independenti de motoare pentru un parteneriat pe termen lung. S-a optat pentru DAF si Cummins, care se completeaza ca solutie tehnologica. Astfel, de la DAF va fi folosit motorul MX 11, in variantele diesel si biodiesel. Capacitatea cilindrica este de 10,8 l, cu solutie tehnologica EGR+SCR+DPF (filtru de particule) si turbina cu geometrie variabila. Presiunea de injectie de 2.500 bar face ca motorul sa fie mai silentios decat Euro 5. Sunt disponibile versiuni de 290, 330 si 370 CP, cu cuplul motor cuprins intre 1.200 si 1.600 Nm. DAF MX 11 este mai greu in versiunea Euro 6 decat Euro 5, astfel ca se pierde un scaun. Deocamdata, diferenta in masa proprie a vehiculul este de 350 kg la Urbino, respectiv de doar 100 kg la InterUrbino. In 2014 va fi lansata insa o noua generatie Urbino, iar cu aceasta ocazie va fi compensat si locul in minus. De precizat ca el nu a disparut din cauza greutatii in sine a motorului, ci a faptului ca motorul Euro 6 ocupa un spatiu mai mare decat precedentul. MX-11 va echipa standard autobuzele cu podea coborata Urbino 12, 15 si 18/18,75, precum si versiunea Urbino LE (low-entry) si ambele variante de InterUrbino. Feedback-ul clientilor pentru vehicule propulsate cu motorizare DAF este foarte bun, potrivit reprezentantilor Solaris, si aproape 90% din totalul livrarilor sunt cu DAF.
Pentru Cummins greutatea suplimentara a propulsorului este nesemnificativa, astfel ca se pastreaza aceeasi configuratie a vehiculelor ca la Euro 5. Producatorul britanic va furniza motorul ISB6.7E6, de 6,7 l, diesel si biodiesel, in variantele de 250, 280 si 310 CP. Acesta este mai mic si va propulsa toate modelele de midibuze si autobuze hibride. Optional, motorul Cummins va putea fi folosit si pentru Urbino si InterUrbino de 12 m lungime. De precizat ca sunt disponibile si variante CNG/CBG. Cummins ISLG8.9E6 pe gaz natural comprimat si biogaz comprimat, de 320 CP si cuplu motor de 1.355 Nm, foloseste doar tehnologie EGR.

Articole similare

Ad