Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Innoirea transportului urban se lasa inca asteptata

Transportul urban este in continuare deficitar la parcul auto, iar licitatiile care mai apar sporadic intarzie sa se finalizeze. Astfel, Primaria Craiova a reluat la inceputul anului procedura pentru achizitia a 50 de autobuze urbane, ce fusese initiata in 2013. Caietul de sarcini a fost insa schimbat, iar acum se doreste incheierea unui contract-cadru pe 48 de luni, care sa includa mai multe contracte subsecvente.
 

Bugetul total alocat achizitiei este de 45 de milioane de lei. Principalul criteriu de atribuire va fi pretul, cu pondere de 60% din punctaj, in timp ce oferta tehnica va conta 40%. Interesant este ca, potrivit caietului de sarcini, autobuzele trebuie sa aiba motor EEV, desi dupa 1 ianuarie a.c. nu se mai pot inmatricula vehicule cu grad de poluare mai mic de Euro 6. Avand in vedere perioada contractuala de patru ani, EEV e practic imposibil de pus in circulatie. Inclusiv presa locala a sesizat schimbarea radicala de optica a municipalitatii craiovene, care in 2013 solicitase ca primele 20 de vehicule sa se livreze in 30 de zile de la incheierea contractului, lucru imposibil pentru un furnizor care nu le are deja in curte, iar restul, in doua transe a cate 15 autobuze. Licitatia de la Craiova este momentan contestata, iar municipalitatea a facut recurs in instanta la rezolutia favorabila contestatiei date de CNSC.
La Buzau se cauta de aproape un an finantare pentru 10 autobuze, iar caietul de sarcini a fost republicat si in 2014, deocamdata fara succes. Primarul orasului ar fi declarat in presa ca nu se mai gasesc autobuze ieftine, ca cele pe care le-a achizitionat in trecut, astfel ca s-ar putea sa renunte deocamdata la planurile de innoire a flotei. Si la Ploiesti e aceeasi problema a lipsei finantarii pentru cele 15 autobuze pe care operatorul de transport si le-ar fi dorit in parc.
In acelasi timp, au fost anuntate mai multe licitatii pentru vehicule de capacitate mica si medie, pentru care sunt sperante de finalizare, mai ales ca si la sfarsitul anului trecut au mai fost facute livrari pe aceste segmente.
Nu trebuie scapata din vedere nici o posibila licitatie pentru autobuze de 12 m la Pitesti, unde se incearca obtinerea unei finantari BERD. Achizitiile anuntate sunt oricum anemice fata de necesarul de pe piata si din varii motive – obiective sau subiective – prea putine se finalizeaza. Oare cand o sa se gaseasca bani si (buna)vointa si pentru transportul urban?

Articole similare